Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 19 stycznia 2022 napisz DONOS@

I LO w Łomży - trzecie w rankingu liceów w Podlaskiem

Główne zdjęcie
I LO

Wydawnictwo "Perspektywy" ogłosiło wyniki rankingu liceów i techników w Polsce. I LO imienia Tadeusza Kościuszki zajęło 3. miejsce w województwie podlaskim, utrzymując miejsce na podium z 2021 r. Niestety, w klasyfikacji ogólnopolskiej "Pierwsze" przesunęło się na 163. miejsce, ze 140. rok temu. II LO imienia Marii Konopnickiej jest 14. w regionie, zaś 379. w Polsce (383. w 2021 r.).

W rankingu "Perspektyw" miejsce liceum albo technikum zależało od: sukcesów w olimpiadach - 25% punktów; wyników matury z obowiązkowego polskiego, matematyki i języka obcego - 30%; matury z przedmiotów dodatkowych - 45%. Skomplikowana jest metodologia wyliczania średnich wyników do rankingu, w której średnie ogólnopolskie zestawia się ze średnimi szkół dzielonymi przez liczbę uczniów. Jak każdy ranking, i ten ma mankamenty: gdyby inaczej procentowo rozdać punkty, szkoły średnie miałyby inne miejsca na liście. Ranking ma w nazwie 2022, mimo że podaje "uśrednione do uśrednionych" wyniki z 2021 r. To drugi rok nauki w pandemii, podobnie jak 2020, obciążony nauczaniem zdalnym i kwarantannami: brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielem i brak kontroli, na ile uczeń samodzielnie rozwiązuje kartkówki i testy. I LO w rankingu maturalnym znalazło się na 164. miejscu (było 158. rok temu), a spadło na 132. miejsce z bardzo wysokiego 51. przed rokiem w rankingu olimpijskim. Widać, że na pozycję najlepszego pod względem wyników I LO w Łomży miała mniejsza liczba olimpijczyków. W rankingu brylują duże ośrodki - Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Białystok - gdzie uczą wykładowcy uczelni lub młodzież jeździ tam na zajęcia.  

Dyrektorzy: Jerzy Łuba z I LO oraz Jolanta Kossakowska z II LO w komentarzach do klasyfikacji, prowadzonej przez "Perspektywy", zwracają uwagę, że na wyniki wpływa rekrutacja, gdy w szeregi uczniowskie wstępują różne osoby, wydarzenia w oświacie - strajki i życiu społecznym - pandemia, online. Znaczenie ma też możliwość finansowania wyjazdów uczniów do ośrodków akademickich. Dla liceów i techników, uwzględnionych w klasyfikacji, powodem satysfakcji jest fakt, że ranking obejmuje 1000 spośród 2 700 liceów w Polsce oraz 500 spośród 1165 techników, bo reszty nie ma.   

  

II LO jest czternaste, a "Ekonomik" piąty
Jak rok temu, w rankingu podlaskim triumfują: II LO Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku i I LO Adama Mickiewicza w Białymstoku. II LO w Łomży zajęło w województwie 14. pozycję - utrzymało lokatę sprzed roku. Na wyniki matur składa się wiele czynników: poziom wymagań nauczycieli i przygotowanie po podstawówce uczniów, od których pracowitości i ambicji zależy nie tylko zdobyta wiedza i oceny na świadectwie, ale też wyniki matury, od których wylicza się do rankingu "średnie od średniej", cokolwiek to oznacza, a jest podane na stronie "Perspektyw".

Na 19. miejscu w Podlaskiem autorzy rankingu umieścili Liceum Plastyczne imienia W. Kossaka, Katolickie Liceum jest 33. (było 31.). III LO w Łomży jest 36. w Podlaskiem (było 35.) 5. miejsce w rankingu wojewódzkim techników zajął "Ekonomik", czyli wyprzedził "Mechaniaka", który jest na miejscu 10. "Weta" ma miejsce 21., "Budowlanka" - 37, zaś Technikum Informatyczne ASP - 38.    

Mirosław R. Derewońko   

tel. red.  696 145 146

 

Łomżyńskie wzloty i spadki w rankingu "Perspektyw"

Maturalny triumf I LO w Łomży i w Podlaskiem

„Bernatowicz” w pierwszej setce, reszta dużo niżej


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę