Regionalny Kaufland – dla lokalnych producentów i dostawców żywności
Sklep Kaufland jest dziś, po zamknięciu Tesco, największym marketem spożywczo-przemysłowym w Łomży. Teraz pojawia się szansa, że na jego półkach będą produktów od lokalnych producentów nie tylko tak wielkich jak OSM Piątnica, Mlekpol czy Mlekovita.
Kaufland w całej Polsce ma 223 sklepy. W województwie podlaskim poza Łomżą markety tej sieci są także w Białymstoku, Suwałkach, Bielsku Podlaskim i Augustowie. Według informacji sieci jej aktualna oferta obejmuje już dziś produkty od ok. 400 lokalnych dostawców. - Chcąc rozszerzyć asortyment o nowe artykuły i dać szansę na rozwój kolejnym producentom Kaufland startuje ze specjalną platformą internetową. Każdy lokalny wytwórca będzie mógł dzięki temu w łatwy sposób nawiązać kontakt z siecią, zgłosić swoje produkty i zainicjować współpracę – podano w komunikacie sieci zachęcając lokalnych producentów i dostawców żywności do skorzystania z tej możliwości. - Projekt „Regionalny Kaufland” jest dla lokalnych firm przede wszystkim szansą na rozwój poprzez dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Kierując się logiką zakupową klientów, sieć podzieliła kraj na następujące regiony – Mazowsze, Pomorze i Kaszuby, Warmię i Mazury, Kujawy, Podlasie, Małopolskę, Wielkopolskę, Górny i Dolny Śląsk. Pochodzący z danych terenów dostawcy mogą od 21 maja br. zgłaszać i opisywać swoje produkty, zakładając bezpłatne konto na stronie www.regionalnykaufland.pl. Tak przygotowane zgłoszenie trafi do odpowiedniego działu Kaufland i zostanie poddane dogłębnej analizie.
Do projektu mogą zgłosić się producenci ze wszystkich grup towarowych, które są dostępne w sklepach Kaufland, takich jak np. owoce i warzywa, produkty mleczne, mięso i wędliny, pieczywo, napoje alkoholowe i bezalkoholowe, słodycze, a także artykuły przemysłowe. Najlepiej rokujące oferty będą następnie omawianie w trakcie bezpośrednich spotkań, aby wspólnie opracować najlepszy pakiet dla klienta.