Przedszkole Niepubliczne „MOTYLEK” – powierz swoje dziecko w dobre ręce
Rekrutacja do przedszkoli na rok szkolny 2024/2025 trwa w najlepsze. Jeśli z jakiegoś powodu wciąż masz trudność z wyborem miejsca, gdzie Twoja pociecha rozpocznie swoją życiową przygodę w grupie rówieśniczej, zachęcamy do zapoznania się z ofertą Przedszkola Niepublicznego „MOTYLEK” w Łomży.
Jest to placówka, która wyróżnia się zindywidualizowanym podejściem do każdego podopiecznego ze szczególnym naciskiem na zaspokajanie tych najbardziej wymagających potrzeb rozwojowych, którymi charakteryzują się dzieci z niepełnosprawnościami. Przedszkole jest placówką integracyjną, gdzie troskliwą opieką otoczone są zarówno dzieci w normie rozwojowej, jak i dzieci, które mierzą się z ograniczeniami w funkcjonowaniu. Placówka działa pod patronatem Fundacji DR OTIS, która w swojej codziennej działalności wspiera osoby z autyzmem i ich rodziny, a także świadczy usługi diagnostyczne oraz terapeutyczne osobom ze spektrum autyzmu. Fundacja oraz podległe jej placówki współpracują także ze studentami z Wydziału Nauk Społecznych (Instytut Psychologii) Uniwersytetu Gdańskiego.
Przedszkole Niepubliczne „MOTYLEK” zaprasza
Placówka znajduje się w wolnostojącym budynku przy ul. Porucznika Łagody 4 w Łomży. Otoczenie oraz infrastruktura placówki są dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami. Zaletą jest dobre położenie placówki oraz dogodny dojazd. Przedszkole posiada własny plac zabaw pozwalający na regularny pobyt podopiecznych na świeżym powietrzu. Jasne, przestronne sale wyposażone są w profesjonalny sprzęt, w tym monitor interaktywny i magiczny dywan, co pozytywnie wpływa na procesy edukacyjne i rozwojowe. Bezpieczne zabawki i różnorodne pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb dzieci oraz zainteresowań charakterystycznych dla wieku.
Przedszkole zapewnia opiekę dla dzieci w wieku od 2,5 roku do 6 lat. Przedszkolaki podzielone są na dwa mniejsze oddziały powszechne: grupa młodsza (2,5-3latki) oraz grupa starsza (4-6latki). Ponadto w placówce funkcjonują grupy terapeutyczne dedykowane dzieciom z niepełnosprawnościami. Realizowane są także zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
Wykwalifikowana kadra pedagogiczna
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, która stale rozwija i doskonali swoje kompetencje zarówno w zakresie pracy z dziećmi w normie rozwojowej, jak i w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przebieg dnia i podejmowane aktywności oparte są na wymaganiach metodycznych i programowych charakterystycznych dla edukacji przedszkolnej, które każdorazowo są urozmaicane i modyfikowane z uwzględnieniem potrzeb podopiecznych. Dodatkową opieką specjalistyczną objęte są dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Pozostają one pod czujnym okiem terapeutów oraz specjalistów z różnych dziedzin, w tym specjalistów z zakresu edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu, fizjoterapeutów, terapeutów Integracji Sensorycznej, logopedów, psychologów, oligofrenopedagogów, surdopedagogów, trenerów Treningu Umiejętności Społecznych, muzykoterapeutów oraz pedagogów specjalnych. Na podstawie udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej każde dziecko z niepełnosprawnością objęte jest opieką Zespołu Terapeutycznego, który czuwa nad kompleksowym rozwojem podopiecznego oraz podejmuje działania by jak najpełniej przygotować dziecko do samodzielnego funkcjonowania.
Atrakcyjna oferta zajęć dodatkowych
W Przedszkolu, obok zajęć edukacyjnych opartych na Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego i kreatywności nauczycieli, odbywają się różnego rodzaju imprezy, uroczystości oraz zajęcia dodatkowe. Dzieci uczestniczą w dogoterapii, florystyce, zajęciach rytmiczno-tanecznych, zajęciach sportowych ogólnorozwojowych z elementami zumby, zajęciach z języka angielskiego, zajęciach edukacyjno-przyrodniczych oraz Sensoplastyce®. Dodatkowo istnieje możliwość uczęszczania na lekcje religii. Na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinii o WWRD, dzieci z trudnościami korzystają z szerokiej oferty zajęć specjalistycznych. Dzięki stałej obecności terapeutów w Placówce, dzieci w normie rozwojowej także pozostają pod stałą, czujną obserwacją specjalistów, którzy są w stanie wyłapać wczesne objawy niepokojących zachowań.
Integracja rówieśnicza i kształtowanie postawy otwartości
Przedszkole Niepubliczne „MOTYLEK”, ze względu na profil o charakterze integracyjnym, stawia duży nacisk na kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji rówieśniczej. Współdziałanie w codziennych aktywnościach dzieci w normie rozwojowej oraz dzieci z niepełnosprawnościami stanowi doskonałą przestrzeń do oswajania się z początkowo niezrozumiałymi zachowaniami innych. Dzieci uczą się wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka oraz niesienia bezinteresownej pomocy potrzebującym rówieśnikom. Z kolei dla dzieci z niepełnosprawnościami integracja jest źródłem pozytywnych doświadczeń społecznych i szansą na naukę nowych zachowań społecznych.
Kontakt do Placówki
W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do siedziby naszego przedszkola, które mieści się w wolnostojącym budynku przy ul. Porucznika Łagody 4 w Łomży. Po uprzednim kontakcie telefonicznym (tel. 577 016 220), zorganizujemy spotkanie informacyjne w dogodnym dla Państwa terminie. Zachęcamy także do kontaktu mailowego (sekretariat.motylek@gmail.com) oraz do odwiedzenia strony internetowej Fundacji DR OTIS (www.drotis.pl), gdzie dostępna jest karta zgłoszenia do przedszkola. Ponadto zapraszamy na naszą stronę na Facebooku – Przedszkole Niepubliczne „Motylek”, na której dostępne są fotorelacje z życia przedszkola.