Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 01 grudnia 2024 napisz DONOS@

MPK-i na oku pasażera

Zamiast na przystanku, można czekać na autobus MPK w domu, a wyjść wtedy, kiedy pojazd nadjedzie. Taką możliwość daje „Dynamiczna Informacja Pasażera” dostępna na smartfonie, uruchomiona przez MPK w Łomży.

Dzięki dynamicznej informacji pasażerskiej od miesiąca możliwe jest, w czasie rzeczywistym, sprawdzanie gdzie jest autobus. Dzięki nadajnikom GPS umieszczonych w autobusach MPK, system pozwala sprawdzić i dokładnie określić kiedy interesujący pasażera autobus dojedzie na wybrany przystanek. Wykorzystywana aplikacja umożliwia podróżnym zapoznanie się także z bieżącymi informacjami na temat ewentualnych odchyleń w kursowaniu,  spowodowanych korkami, objazdami czy innymi utrudnieniami. 

Prezes MPK, Janusz Nowakowski, zwraca uwagę na skuteczność takiej informacji i ekonomikę przedsięwzięcia. Instalowanie tablic informacyjnych na przystankach, a następnie monitoringu do ich ochrony, jak to robią niektóre miasta, wymaga ogromnych środków. Dziś smartfon jest powszechnym urządzeniem i ten rodzaj komunikacji wykorzystujemy. - Nadal jednak rozkład jazdy pozostaje podstawowym punktem odniesienia kursowania autobusów. Kierowcy dokładają starań, aby zgodnie z nim jeździć – podkreśla Nowakowski. - Są jednak sytuacje na drodze, które mogą zaburzyć ten harmonogram i wtedy aplikacja jest bardzo pomocna. 

Informacja dostępna jest na stronie  lomza.kiedyprzyjedzie.pl oraz w aplikacji na urządzenia mobilne, do pobrania w sklepach Google Play (urządzenia z systemem Android) i App Store (urządzenia z systemem IOS). Aplikacja działa podobnie jak nawigacja samochodowa. Autobusy MPK w Łomży sp. z o.o. wyposażone są w nadajniki GPS, które wysyłają sygnał lokalizacyjny. Aplikacja uwzględnia warunki na drodze, identyfikuje pojazdy i przenosi ich położenie na mapę. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu aplikacji KiedyPrzyjedzie.pl, sieć komunikacji miejskiej w Łomży została zintegrowana z serwisem Mapy Google – informuje MPK na swojej stronie internetowej. Miesięczny koszt usługi wynosi 3345,00 zł brutto.

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę