Poznaj 3 zalety marketing automation i usprawnij zarządzanie sklepem internetowym
Dzięki marketing automation, czyli automatyzacji wybranych działań marketingowych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego, możesz przeznaczyć cenny czas na bardziej skomplikowane zadania, sprawnie komunikować się z zadowolonymi klientami i zwiększyć przychód. Poznaj 3 zalety marketing automation, które przekonają Cię do wdrożenia efektywnych narzędzi w Twojej firmie.
W zależności od branży i klientów przedsiębiorstwa scenariusze marketing automation mogą się znacząco różnić. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, które narzędzia sprawdzą się w Twoim sklepie internetowym, postaw na marketing automation z adCookie, której Clutch przyznał III miejsce w rankingu najlepszych agencji digital marketingu w Polsce.
Marketing automation zmniejsza wydatki na powtarzalne i proste czynności
Jednym z celów marketing automation jest zredukowanie kosztów czynności, które są banalnie proste, ale powtarzane z wysoką częstotliwością, przez co bardzo czasochłonne. Dzięki marketing automation pracownicy mogą zyskać więcej czasu na kluczowe działania dla firmy, w których nie mogą zostać zastąpieni automatem.
Jakie czynności można zautomatyzować?
Chociażby wysyłanie e-maili po każdym etapie transakcji, udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania konsultantowi na czacie online czy wyszukiwanie w bazie danych klientów, którzy spełniają określone kryteria.
Dzięki marketing automation możesz łatwo personalizować komunikaty dla klientów sklepu
Narzędzia marketing automation umożliwiają segmentację użytkowników według wybranych kryteriów. Dzięki automatycznemu wyróżnieniu klientów na podstawie np. zainteresowania kategorią produktów, etapu w lejku zakupowym bądź wielkości koszyka możesz tworzyć personalizowane komunikaty, które celnie odniosą się do potrzeb użytkownika.
Jak to działa?
Zautomatyzowany mechanizm klasyfikuje klienta i przypisuje mu cechę, która odpowiada za uruchomienie określonej akcji. Automatyczna analiza ruchu w sklepie umożliwia łatwe określenie, która grupa produktów lub produkt interesuje klienta najbardziej. Na podstawie tej informacji możliwe jest wyświetlenie idealnie dopasowanej promocji, która zachęci do zakupu.
Maksymalizuj zyski, zwiększając wartość transakcji
Dzięki marketing automation możesz przekonać klienta do zakupu produktu z wyższej półki cenowej lub uzupełnienia koszyka o produkty komplementarne, czyli takie, które uzupełniają produkt pierwszego wyboru.
Jak to możliwe?
Pierwsza opcja to up-selling, który polega na rekomendowaniu klientowi produktu mającego lepsze parametry od tego, który znajduje się aktualnie w koszyku. Jeśli użytkownik planuje kupić umywalkę, jeszcze przed sfinalizowaniem zakupu może zostać mu wyświetlony komunikat proponujący umywalkę z tej samej linii, ale z dodatkową powłoką ochronną. W przypadku tak powiązanych produktów warto podkreślić niewielką różnicę cenową lub zaoferować klientowi drobny rabat za zakup droższego modelu.
Druga opcja to cross-selling. Jego zadaniem jest proponowanie klientowi produktu, który uzupełnia ten znajdujący się w koszyku. W przypadku umywalki rekomendowanym produktem mogłaby być bateria bądź element niezbędny do montażu. W takiej sytuacji warto podkreślić, że klient może zaoszczędzić na kosztach przesyłki lub skorzystać z darmowej dostawy, jeśli uzupełni koszyk o produkty o danej wartości.
tekst płatny