NFZ: „Większość osób ze spokojem i zrozumieniem przyjęła te informacje”
„Pracownicy Podlaskiego NFZ zadzwonili do blisko 800 osób - wszystkich pacjentów, którzy w ciągu najbliższych 14 dni mieli umówioną pierwszorazową wizytę, badania lub zabiegi w poradniach Szpitala Wojewódzkiego w Łomży.” - Informowaliśmy pacjentów o możliwościach skorzystania z wizyt i zabiegów w późniejszym terminie lub w innych, okolicznych poradniach - mówi dyrektor podlaskiego NFZ Maciej Olesiński w komunikacie przekazanym przez jego rzecznika prasowego Rafała Tomaszczuka. Jak tam czytamy: „większość osób ze spokojem i zrozumieniem przyjęła te informacje. Podczas rozmów telefonicznych z pracownikami NFZ mieszkańcy Łomży i okolic informowali, że spokojnie będą czekać, aż stan zagrożenia epidemicznego w kraju skończy się - wtedy skorzystają z zaplanowanych konsultacji i zabiegów” – stwierdza Olesiński.
Komunikat przekazany przez rzecznika prasowego Podlaskiego oddziału NFZ dotyczy „szerokiej kampanii informacyjnej do mieszkańców Łomży i okolic”, którą od soboty prowadzi NFZ. Ma ona związek z tym, że łomżyński szpital od dziś przejął funkcję szpitala jednoimiennego, zakaźnego na potrzeby leczenia osób zakażonych koronawirusem, a wizyty w poradniach specjalistycznych szpitala zostały wstrzymane.
W komunikacie czytamy, że pracownicy NFZ zadzwonili do blisko 800 osób z Łomży i okolic.
- Każdy pacjent zainteresowany wizytą w innej poradni dostał adres i numer telefonu najbliższej mu placówki – podaje dyrektor Olesiński.
Czytamy także, że „dziś pracownicy Podlaskiego NFZ kontaktują się z placówkami opieki medycznej z sąsiednich powiatów, przede wszystkim kolneńskiego i zambrowskiego, udzielając informacji niezbędnych do zapewnienia opieki pacjentom Szpitala Wojewódzkiego w Łomży. Świadczeniodawcy proszeni są o rozważenie możliwości zorganizowania dodatkowych godzin/dni pracy oraz pomoc w zapewnieniu opieki w związku z nadzwyczajną sytuacją.”
Poza telefonami i smsami do mieszkańców NFZ podaje że w ramach „szerokiej kampanii informacyjnej” publikował komunikaty na stronie internetowej NFZ, przygotował i rozwiesił w Łomży specjalne plakaty informacyjne dla pacjentów.
Jak podano wykaz poradni „już w sobotę” został rozdystrybuowany do wszystkich gmin powiatu łomżyńskiego, urzędu miasta i lokalnych mediów z prośbą o rozpowszechnienie.
Zobacz: Gdzie po pomoc, jak nie można do szpitala w Łomży?
Czytelnik: Do mnie nikt nie dzwonił!
Chwilę po publikacji tego tekstu do redakcji zadzwonił Czytelnik, jeden z pacjentów łomżyńskiego szpitala, który miał wyznaczoną wizytę w poradni specjalistyczną na pojutrze.
- W lutym miałem zawał. Wraz z wypisem ze szpitala otrzymałem skierowanie do kilku poradni specjalistycznych. Zarejestrowałem się, termin wizyty został wyznaczony na pojutrze, 18 marca 2020 r. Nikt do mnie z NFZ-u nie dzwonił. Być może jestem jedynym pacjentem, do którego pracownicy Podlaskiego NFZ nie zadzwonili. Od rana próbuję się dodzwonić do rejestracji poradni w Białymstoku, ale tam nikt nie podnosi słuchawki – mówi. - Ja wiem co zrobię. Planuję udać się do lekarza prywatnie, bo nie mam innego wyjścia – dodaje komentując komunikat NFZ-u.