Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

66,6 miliona złotych na alkohol

Coraz więcej pieniędzy na alkohol wydają mieszkańcy Łomży. Z oficjalnych danych przekazywanych przez handlowców do ratusza wynika, że wartość alkoholu sprzedanego w ubiegłym roku w łomżyńskich sklepach, barach, pubach i restauracjach przekroczyła już 66 milionów 600 tysięcy złotych. To wzrosty o ponad 65% w stosunku do kwoty osiągniętej 10 lat temu.

Roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych z danego roku stanowi podstawę obliczenia wysokości opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w roku następnym. Stąd każdy z przedsiębiorców działających w alkoholowej branży raz do roku musi poinformować ratusz o obrotach. Okazuje się, że alkoholu w Łomży sprzedaje się coraz więcej. 

Najwięcej pieniędzy mieszkańcy Łomży wydaja na piwo i napoje o zawartości alkoholu do 4,5%. W ubiegłym roku na ten cel poszło blisko 33,6 mln zł, przy czym zdecydowana większość 31,2 mln zł trafiło do sklepów. W gastronomii - choć i tu piwo jest najpopularniejsze - obroty tymi trunkami nie sięgnęły nawet 2,4 mln zł

Na drugim miejscu pod względem popularności i przychodów sprzedawców stanowią alkohole mocne czyli wódki i pokrewne trunki. Ogólna wartość sprzedaży w tej grupie przekroczyła w ubiegłym roku 27,7 mln zł. Także w tym przypadku gro środków – 26 mln zł - trafiło do sklepów, a w barach, pubach czy restauracjach wartość sprzedaży mocnych alkoholi wyniosła 1,7 mln zł.

Najmniejszą popularnością cieszą wina i inne napoje o zawartości alkoholu od 4,5% do 18%. Cały ten rynek w ubiegłym roku wart był w Łomży niespełna 5,3 mln zł.  W sklepach wydatki na wina  przekroczył 5 mln zł, a w gastronomi miały osiągnąć raptem 250 tys. zł. Ta ostania wartość jest jedną, która spadała w stosunku do kwot uzyskanych ze sprzedaży alkoholi w 2017 roku. Wszystkie inne są wyższe

W porównaniu z danymi za 2009 rok uzyskana w 2019 roku kwota ze sprzedaży alkoholu w Łomży jest o blisko 27 mln zł wyższa. Wówczas była to kwota niespełna 40 mln zł, a teraz to o ponad 65% więcej czyli 66 mln 646 tys. 536 zł. W największym stopniu wzrosła wartość sprzedaży wódek. Dziś jest o 150% wyższa niż 10 lat temu. 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę