Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 02 grudnia 2024 napisz DONOS@

Poseł powołał zespół ds. Kolei Warszawsko - Mazurskiej przez Łomżę

Główne zdjęcie
Poseł Lech Antoni Kołakowski 26 marca 2019 r. zaprezentował swój wariant przebiegu linii kolejowej obok Łomży.

Poseł Lech Kołakowski ponownie stanął na czele parlamentarnego zespołu ds. budowy Kolei Warszawsko - Mazurskiej przez Łomżę. Zespół powołali posłowie z miast przez które nowa linia kolejowa miałaby przebiegać. Wszyscy są członkami klubu parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość. Odnosząc się do zaprezentowanych z Strategicznym Studium Lokalizacyjnym, wariantów przebiegu jej linii przez środek Łomży, poseł Lech Kołakowski zapowiada ponowne złożenie propozycji, którą przedłożył wiosną ubiegłego roku – przejścia linii kolejowej tuż obok miasta.

Pełna nazwa zespołu to: Parlamentarny Zespół ds. Budowy Kolei w ramach Siatki Połączeń z Centralnym Portem Komunikacyjnym Warszawa - Ostrołęka - Łomża - Kolno - Pisz - Orzysz - Giżycko - tzw. Kolei Warszawsko - Mazurskiej przez Łomżę. Zespół aktualnie liczy pięciu parlamentarzystów. To: poseł Lech Kołakowski z Łomży, który jest przewodniczącym zespołu, oraz poseł Arkadiusz Czartoryski  z Ostrołęki (wiceprzewodniczący), senator Małgorzata Kopiczko z Ełku (wiceprzewodnicząca), poseł Jerzy Małecki z Pisza (wiceprzewodniczący) i jako członek poseł Kazimierz Gwiazdowski.
Posłowie chcą monitorować działania związane z budową nowej linii kolejowej i – jak deklarują – przyspieszyć jej realizację. Poseł Lech Kołakowski zapowiada organizację wyjazdowych posiedzeń Parlamentarnego Zespołu z udziałem ekspertów kolejnictwa i decydentów z rządowej spółki CPK w miastach, które miałaby połączyć nowa linia kolejowa.

Kolej obok Łomży? 
W poddawanym konsultacjom społecznym Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Centralnego Portu Komunikacyjnego nowa linia kolejowa nr 29, w każdym z zaprezentowanych wariantów przebieg przez środek Łomży. Poseł Lech Kołakowski zapowiada ponowne złożenie propozycji, którą przedłożył wiosną ubiegłego roku – przejścia linii kolejowej tuż obok miasta. Według jego propozycji kolej do miasta miałaby nie wjeżdżać, aby nie przecinać budowanej już drogi ekspresowej S61. Poseł Kołakowski proponował budowę Dworca Kolejowego „Łomża” w okolicach Sierzput Młodych, w odległości ok. 3 km od granic administracyjnych miasta i w pobliżu węzła drogowego na skrzyżowaniu Via Baltica i drogi krajowej Łomża – Ostrołęka. Linia kolejowa na północ przebiegać miałaby wzdłuż Via Baltica, a po przekroczeniu Narwi w okolicach Pęzy skręciłaby w kierunku Małego Płocka i Kolna. 

Zobacz: Poseł Kołakowski proponuje przebieg kolejowej szprychy koło Łomży (26 marca 2019 r.)


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę