Dobudują brakującą część obwodnicy Zambrowa
W 2012 roku oddano do użytku obwodnicę Zambrowa w ciągu drogi ekspresowej S8 Warszawa Białystok. Wraz z tą obwodnicą projektowana była obwodnica miasta wzdłuż drogi krajowej nr 63 w kierunku Łomża – Sokołów Podlaski, wraz z połączeniem jej z drogą nr 66 w kierunku Wysokiego Mazowieckiego i Bielska Podlaskiego. Zrealizowano tylko jej fragment w kierunku Łomży. Teraz, po latach zabiegów, budowa dalszej części tej obwodnicy Zambrowa znalazła się w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030.
W sprawie dokończenia budowy obwodnicy Zambrowa kilkakrotnie do ministerstwa infrastruktury interpelował poseł Lech Kołakowski. Powtarzał, że zaniechania budowy tej części obwodnicy Zambrowa to dokuczliwy dla mieszkańców Zambrowa oraz przedsiębiorców problem. Samochody ciężarowe jadące tranzytem drogami krajowymi nr 63 i 66 w dalszym ciągu muszą przejeżdżać przez środek Zambrowa. Wyliczał, że długości drogi jaka muszą pokonać jadąc przez miasto wynosi 5 km, a „realizację inwestycji związanej z budową południowo-wschodniej obwodnicy Zambrowa przerwano zaledwie na 3,5 km przed jej końcem”. - To jest właśnie ten odcinek, który trzeba wybudować, aby spiąć te obie drogi krajowe ze zbudowanym już w 2012 roku fragmentem tej obwodnicy na odcinku Nagórki – Jabłoń - ul. Ostrowska i bezkolizyjnym wpięciem ich do ekspresowej drogi S8 Białystok-Warszawa – pisał poseł Kołakowski latem ubiegłego roku do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Wówczas wiceminister infrastruktury Rafał Weber, zapewnia, że „realizacja zadania inwestycyjnego o powyższym zakresie rzeczowym jest rozważana jako jedno z zadań priorytetowych do zrealizowania w ramach nowej perspektywy finansowej UE.”
W sobotę minister Andrzej Adamczyk zapowiedział, że ta obwodnica Zambrowa będzie zbudowana. Znalazła się na liście „Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030”.
Z przekazanych informacji wynika, że ogłoszenie przetargu na jej realizację planowane jest na IV kwartał 2023 r.