Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Jak wygląda pozycjonowanie stron firmowych?

Jesteś właścicielem strony firmowej? Prowadzisz własny biznes lokalny z ambicją, aby w przyszłości uzyskać zasięg na całą Polskę, Europę lub podbić świat? Chcesz wypromować firmę w internecie, ale nie wiesz od czego zacząć? Firmowa strona internetowa i pozycjonowanie powinno stać się nieodzownym narzędziem do pozyskiwania klientów. Potrzebujesz dobrego marketingu i jeszcze lepszych specjalistów. Zacznij od marketingu słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie stron www sprawdzi się, gdy promocję biznesu chcesz skupić na całej Polsce. Jeżeli zaś prowadzisz firmę lokalną, np w Łomży z zasięgiem na konkretne województwo (podlaskie), to pozycjonowanie regionalne również okaże się dobrym i jeszcze tańszym sposobem na reklamę. Zapomnij więc o krzykliwych hasłach reklamowych i szukanie numerów telefonów po sieci, aby siłą przekonać klienta do sprzedaży swojej usługi. Spraw, aby to klienci sami dzwonili do Ciebie, korzystając z Twoich ofert i produktów za pośrednictwem ruchu z wyszukiwarki Google.

Jakie prace wykonuje specjalista SEO podczas pozycjonowania?

Jeżeli chcesz skorzystać z usługi pozycjonowania serwisu www, to powinieneś wiedzieć, co robi pozycjoner / specjalista SEO na stronie i poza stroną, aby wypozycjonować stronę do TOP10, czyli na pierwszą stronę w Google.

Zobacz wideo poradnik

6 najważniejszych prac pozycjonera / specjalisty SEO.

Dowiedz się, jak pozycjonować strony firmowe w dobie zmieniających się algorytmów Google?

Poznaj etapy pozycjonowania strony, które pozwolą z dużym prawdopodobieństwem uzyskać realne korzyści dla biznesu w postaci nowych klientów.

#1 - Cele biznesowe

W pozycjonowaniu najważniejsza jest strategia, czyli zakres działań jakie zostaną wykonane w celu podniesienia pozycji określonych fraz kluczowych w wyszukiwarce Google. Doświadczenie specjalisty SEO i szczegółowe poznanie Twojego biznesu jest kluczem dobrej strategii.

Każda strona internetowa ma swoje własne cele biznesowe. Nie sztuką jest pozycjonować strony internetowe dla samego ruchu, ale najważniejsze jest kierować ruch na stronę z fraz kluczowych, które niosą potencjalne konwersje sprzedażowe i realne profity.

W przypadku przedsiębiorstwa lokalnego z Łomży celem biznesowym może być zwiększenie liczby telefonów pod określone usługi / oferty za pośrednictwem strony firmowej oraz mapki Google.

#2 - Słowa kluczowe

Wyznaczenie celów biznesowych pozwala opisać biznes przedsiębiorstwa w postaci fraz kluczowych. Najlepsze frazy kluczowe to takie, które najtrafniej opisują biznes przedsiębiorstwa. Zastanów się, kto jest Twoim Klientem i jakie frazy może wpisywać do wyszukiwarki, aby znaleźć Twój biznes w internecie?

Przykładowo.

Jeżeli prowadzisz biuro rachunkowe w Łomży powinno Ci zależeć, aby Twoja strona internetowa znajdowała się na pierwszej pozycji w Google na hasła typu:

  • biuro rachunkowe Łomża
  • biuro księgowe Łomża
  • księgowość Łomża

Itp.

Także w mapach Google wypozycjonowanie tych fraz będzie skutkowało pierwszymi kontaktami od klientów w celu nawiązania współpracy pod warunkiem, że strona internetowa zostanie dobrze zbudowana i zoptymalizowana. Tego rodzaju hasła z pewnością dobrze wypozycjonowane w Google będą procentować i długoterminowo generować klientów.

#3 - Optymalizacja stron

Optymalizacja pod kątem SEO w definicji ogólnej to działania, które modyfikują zawartość kodu strony firmowej, strukturę strony i treści serwisu (działania on-site, czyli prace wykonywane tylko na stronie firmowej). Prace optymalizacyjne powinny uwzględniać potrzeby użytkowników zainteresowanych tematyką serwisu internetowego.

Celem tych działań jest uzyskanie jak najwyższej pozycji serwisu w wyszukiwarce (zwłaszcza Google).

Działania optymalizacyjne:

  • Instalacja Google Search Console
  • Instalacja Google Analytics
  • Przebudowa struktury strony
  • Utworzenie przyjaznych adresów URL
  • Optymalizacja tytułu każdej podstrony
  • Optymalizacja nagłówka H1
  • Optymalizacja nagłówków niższego rzędu
  • Optymalizacja meta descripton
  • Optymalizacja i formatowanie treści
  • Optymalizacja obrazków przez dodanie atrybutu ALT
  • Optymalizacja szybkości działania strony
  • Przyspieszenie indeksacji treści
  • Uruchomienie linkowania wewnętrznego
  • Eliminacja stron z błędem 404
  • Utworzenie przekierowania 301
  • Zdefiniowanie pliku robots.txt
  • Dodanie pliku sitemap.xml z mapą witryny i mapą grafik
  • Poszukiwanie duplikatów na stronie i poza stroną www
  • Obudowanie kodu HTML mikroformatami
  • Dodanie rel CANONICAL
  • Implementacja wersji mobilnej

Optymalizacja stron jest potrzebna dla każdej witryny w internecie. Wdrażając podstawowe działania optymalizacyjne można szybko, skutecznie i efektywnie pozycjonować strony z niską konkurencją.

#4 - Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest procesem realizowanym poza stroną klienta (działania off-site) i wymaga opracowania strategii linkowania strony pozycjonowanej.

Strategia linkowania (link-building) polega na budowaniu linków przychodzących do pozycjonowanej strony. Linki powinny pochodzić ze stron tematycznych, artykułów sponsorowanych, for internetowych, blogów, czy komentarzy. Firmy SEO inwestują pieniądze w zaplecza, które pozwalają przekazać moc pozycjonowanym witrynom klientów.

Mocne linki SEO ze stron tematycznych wciąż są ważnym czynnikiem w procesie pozycjonowania stron firmowych w Google i budowania autorytetu.

Liczba i częstotliwość dostarczanych linków w teorii powinna zależeć od:

  • Tematyki serwisu
  • Konkurencyjności całej branży
  • Aktywności konkurentów pod kątem linkowania (czy aktywnie budują linki do strony)
  • Historii i siły domeny

Należy pamiętać, że bezmyślnie linkowanie serwisu, np spamem jest obarczone ryzykiem kar od Google, szczególnie tych algorytmicznych w ostatnim czasie trudnych do namierzenia. Takich działań może się także dopuszczać konkurencja podczas depozycjonowania - celowego działania mającego obniżyć widoczność Twojej strony firmowej. Tutaj z pomocą przychodzą agencje SEO - firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron.

#5 - Analiza SEO

Analiza SEO jest podsumowaniem comiesięcznych działań pozycjonerskich oraz analizą widoczności strony. Pozycjoner ocenia, czy działania SEO wykonane na stronie w połączeniu z rozbudową i linkowaniem przynoszą wzrosty widoczności organicznej.

Dobra analiza SEO prowadzi do sprawnej reakcji pozycjonera w przypadku, kiedy następują spadki pozycji fraz kluczowych wynikające z przeprowadzonych prac pozycjonerskich bądź aktualizacji algorytmu Google.

#6 - Raport

Raport jest dokumentem prezentującym aktualną widoczność strony w danym miesiącu. Raport jest wysyłany bezpośrednio do właściciela strony pozycjonowanej. Bardzo okrojony raport może zawierać wypozycjonowane frazy kluczowe TOP50, TOP10 czy TOP3.

Comiesięczny raportu pozwala właścicielowi strony firmowej przeanalizować postęp prac pozycjonerskich i ocenić jakość usługi pozycjonowania realizowanej przez agencję SEO z którą aktualnie współpracujesz.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ceny pozycjonowania stron firmowych rozpoczynają się zwykle od kilkuset do kilku tysięcy zł / miesięcznie. Koszt usługi SEO jest zależny przede wszystkim od konkurencji w danej branży, a także od aktualnej widoczności strony firmowej. Jeżeli wspomniana księgowa z Łomży będzie startowała z nową stroną to będzie potrzebować największych nakładów na pozycjonowanie, ponieważ zaufanie w Google buduje się poprzez tworzenie wartościowych i przydatnych treści, ich optymalizację oraz mocne linki SEO: https://projektmarketing.pl/pozyskiwanie-mocnych-linkow-seo/.

Do tego trzeba przeanalizować konkurencję, która zapewne już od kilku lat inwestuje w pozycjonowanie. Aby doścignąć konkurencję potrzeba będzie ją dogodnić w znacznie szybszym tempie, a to będzie generować wyższą cenę pozycjonowania.

Kiedy efekty pozycjonowania?

Należy dodać, że na efekty pozycjonowania należy poczekać około 3-6 miesięcy, dlatego księgowa równolegle powinna zainwestować w reklamę płatną, np Google ADS. Wadą płatnej reklamy jest to, że każde kliknięcie w wynik sponsorowany będzie kosztować. Zaletą, że daje natychmiastowy ruch i możliwośc pozyskiwania klientów.

Zatem księgowa powinna dążyć do tego, aby osiągnąć dobrą widoczność organiczną przez pozycjonowanie, co w dłuższej perspektywie pozwoli jej generować ruch na stronie, a także zmniejszyć koszty reklamy Google ADS w przyszłości.

Więcej o tym przeczytasz w najdłuższym artykule o pozycjonowaniu w internecie: https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

obraz_1-001.jpg

tekst płatny


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę