Konkurs na najlepszy podlaski produkt turystyczny rozstrzygnięty
Spływ 500 kajaków, Puchar Polski Nordic Walking w Hajnówce, Podlasie SlowFest to najlepsze produkty turystyczne województwa podlaskiego. Certyfikaty przyznawane przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną wręczono podczas czwartkowej (7.11.) gali wieńczącej pierwszy dzień Podlaskiego Forum Turystycznego w Augustowie. W uroczystości wziął udział marszałek Artur Kosicki oraz członek zarządu województwa Marek Malinowski.
Poza trzema najlepszymi produktami Kapituła przyznała także wyróżnienia: Festiwalowi Teatralnemu Wertep, Górze Biebrzy, Muzeum Rolnictwa im. K. Kluka w Ciechanowcu, Podlaskiemu Szlakowi Kulinarnemu, Sabantuj – Tatarskiemu Świętu Pługa w Kruszynianach, Spływom kajakowym na Pojezierzu Augustowskim oraz Szlakowi Wielki Gościniec Litewski.
- Turystyka jest atutem naszego regionu i mamy się czym pochwalić. Takie miejsca jak Puszcza Białowieska czy Kanał Augustowski przyciągają wielu gości z Polski i zagranicy. Połączenie miejsc, atrakcji turystycznych, znakomitej podlaskiej kuchni daje doskonałe efekty właśnie w postaci produktów turystycznych - mówił marszałek Artur Kosicki.
Do etapu regionalnego tegorocznej siedemnastej już edycji konkursu zgłosiło się 20 produktów, a zakwalifikowało 18.
– Członkowie Kapituły docenili w tym roku wydarzenia i imprezy turystyczne, które niewątpliwie stanowią istotne narzędzie promocji województwa podlaskiego przyczyniając się popularyzacji mniej znanych miejsc i zwiększenia ruchu turystycznego – zaznaczyła Bożena Nienałtowska, prezes Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
O zwycięstwie zdecydowała atrakcyjność produktów, która jest kluczowa w przyciąganiu turystów na dany teren i obszar, ale także działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego, wykorzystanie nowych technologii w jego rozwoju i promocji, gospodarcze oraz jego społeczne i ekonomiczne znaczenie dla rozwoju regionu czy sposób funkcjonowania, w końcu perspektywy dalszego rozwoju.
Produkty turystyczne nagrodzone na etapie regionalnym zostaną włączone w wybrane, działania promocyjne prowadzone przez PROT. Nagrodzone produkty będą promowane na stronach i portalach społecznościowych prowadzonych przez PROT. Zostaną przygotowane specjalne foldery, które będą dystrybuowane w centrach i punktach IT w regionie, na targach i imprezach promocyjnych w których PROT weźmie udział w przyszłym roku.
Zwycięskie produkty będą walczyły w finale konkursu o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. O tym czy, i które produkty z naszego regionu je otrzymają, dowiemy się 28 listopada. Wtedy to w Fortecy Kręglickich w Warszawie odbędzie się gala wręczenia nagród.
W krajowych potyczkach wezmą też udział Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment oraz Park Kulturowy Korycin – Milewszczyzna. Pierwszy z nich został wskazany przez Kapitułę etapu regionalnego jako kandydat województwa podlaskiego do Złotego Certyfikatu POT, gdzie nagrodą jest kampania reklamowa o wartości nie mniejszej niż 150 tyś. zł.
Park Kulturowy Korycin – Milewszczyzna ma natomiast szansę uzyskać Certyfikat Specjalny. To nagroda dla obiektów o niezwykłym potencjalne, ale istniejących na rynku nie dłużej niż dwa lata. Nagrodą jest objęcie produktu działaniami promocyjnymi POT w Polsce i za granicą.
Głównym organizatorem Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest Polska Organizacja Turystyczna. Etap regionalny koordynowany jest przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, która od 2003 roku aktywnie bierze udział w Konkursie.
Dotychczas 13 produktów turystycznych z województwa podlaskiego otrzymało Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, dwa - wyróżnienia, a jeden (Kanał Augustowski Szlak Papieski), został uhonorowany najwyższą nagrodą - Złotym Certyfikatem.
Gala PROT była także okazją do wręczenia Honorowej Odznaki Województwa dla Benedykta Kozłowskiego oraz rozdania certyfikatów dla punktów informacji turystycznych.
źródło: wrotapodlasia.pl