Logistycy w Urzędzie Miasta
20 października uczniowie klasy IV TL odbyli interesującą wycieczkę do naszego ratusza. Głównym celem wyjścia było poznanie struktury organizacyjnej jednostki administracyjnej oraz zadań poszczególnych jej komórek .
Dzięki uprzejmości Pani Sekretarz Miasta Tamarze Małachowskiej, która w zakresie powierzonych spraw nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych urzędu, młodzież zdobyła szereg informacji o pracy instytucji wynikających z Regulaminu Organizacyjnwgo Urzędu Miejskiego w Łomży.
Spotkanie miało miejsce w sali obrad Rady Miasta. Nie zabrakło ciekawostek, jak to o umieszczeniu w urzędzie detektora burzowego i stacji meteo, dzięki której znamy aktualne parametry pogody dla naszego miasta.
Kolejnym etapem było zwiedzanie urzędu, w tym Centrum Obsługi Przedsiębiorców, które wykonuje zadania na rzecz wsparcia rozwoju przedsiębiorczości oraz współpracy miasta z inwestorami zewnętrznymi. Tutaj ma również miejsce przyjmowanie, przekształcanie na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG wniosków o wpis do ewidencji podmiotów prowadzących działalnośc gospodarczą. Przy okazji dodać warto, że coraz częściej interesanci korzystają z usługi ePUAP, nazywanej elektronicznym urzednikiem co wiąże się również z posiadaniem podpisu eklektronicznego.
Uczniowie poznali także zadania realizowane przez Urząd Cywilny, Biuro Obsługi Urzędu w zakresie archiwizacji dokumentów oraz na zakończenie odbyli krótkie i sympatyczne spotkanie z Zastepcą Prezydenta Panem Andrzejem Garlickim.
Opracowanie: Katarzyna Szymańska