Projekt Szkoła Kluczowych Kompetencji
Projekt Szkoła Kluczowych Kompetencji – Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej. Przedsiębiorstwo Symulacyjne W dniach 24-27 stycznia 2011 r. w Ośrodku PWH „Zbyszko” w Nowogrodzie odbyły się zajęcia wyjazdowe dla uczniów klas II technikum naszej szkoły, jak i dziewięciu pozostałych szkół z terenu woj. podlaskiego uczestniczących w projekcie Szkoła Kluczowych Kompetencji – Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej. Podczas czterodniowego pobytu młodzież brała udział w rozgrywkach i rywalizacji pomiędzy zespołami, które tworzyły i funkcjonowały w wirtualnym świecie Gry – Przedsiębiorstwa Symulacyjnego.
Uczniowie w ramach „Przedsiębiorstwa Symulacyjnego” podejmują kluczowe decyzje gospodarcze dotyczące utworzenia, działania (m.in. zakupów surowców i sprzedaży wyrobów gotowych, produkcji telefonów komórkowych, magazynowania, zatrudnienia, szkolenia, wynagradzania i zwalniania pracowników, rozwoju, marketingu, reklamy, innowacji, transportu, zarządzania, w tym finansowego, oceny wyników ekonomiczno-finansowych) firmy, którą kierują.
„Przedsiębiorstwo Symulacyjne” wymaga od jej graczy zaangażowania, zdobywania informacji i radzenia sobie, jako „wirtualni przedsiębiorcy” w trudnych gospodarczo sytuacjach. Jak żadna inna forma dydaktyczna, uzmysławia uczniom, wszelkie związki pomiędzy przyczynami i skutkami ich decyzji, dając możliwość przełożenia tych wniosków na realia prowadzenia działalności gospodarczej, bowiem wykonywane zadania mają wpływ na końcowy wynik.
Warto podkreślić, że Gra – Przedsiębiorstwo Symulacyjne” przyczynia się do rozwijania kompetencji kluczowych w czterech zakresach: przedsiębiorczości, porozumiewania się w języku angielskim (ponieważ gra ma również pełną wersję w języku angielskim), kompetencji matematycznych i informatycznych. Do tej pory, uczniowie tych klas uczestniczyli również w innych formach realizacji projektu SKK, jak np.: koła naukowe, wakacyjne obozy naukowe, mobilne instytuty kompetencji.
7.02.2011 r. Opracowała: Hanna Cwalina