Sukces - EKONOMIKA
ZSE i O nr 6 w Łomży zajął 2 miejsce w woj. podlaskim w rankingu kwalifikacyjnym szkół do Projektu „SZKOŁA KLUCZOWYCH KOMPETENCJI. Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej". Projekt realizowany jest przez: Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie - Lidera Projektu.
Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet II. Wysoka jakość systemu oświaty: Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia: Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
Celem Projektu jest zwiększenie dostępności do rozwoju kompetencji kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu zawodowym oraz szkół policealnych w Polsce Wschodniej.
Projekt skierowany jest do 5000 uczniów z 50 szkół ze wskazaniem na szkoły z obszarów wiejskich, po 10 szkół z województw:
- lubelskiego,
- podlaskiego,
- mazowieckiego,
- podkarpackiego,
- świętokrzyskiego,
W ramach projektu Szkoła uczestnicząca w projekcie może m.in. uzyskać:
- Udział w warsztatach dotyczących opracowywania programów nauczania i metodyki rozwijania kompetencji kluczowych, z uwzględnieniem sytuacji lokalnej, regionalnej oraz potrzeb pracodawców.
- Wsparcie dla nauczycieli ze szkół biorących udział w projekcie, merytoryczne i finansowe, przy opracowywaniu autorskich programów z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych z zakresu:
- przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
- technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT),
- języków obcych,
- przedsiębiorczości
- Materiały pomocnicze do zajęć (flipcharty, arkusze papierowe, pisaki itp.).
- Materiały dla szkół, pozwalające na wdrażanie w atrakcyjny, rozwijający naukowe myślenie sposób, programów Kompetencji Kluczowych (KK).
- Pomoce dydaktyczne dla szkół pozwalające na wdrażanie programów KK
w atrakcyjny sposób, rozwijający naukowe myślenie. - Udział w Konkursie, w którym zostaną wykorzystane w praktyce, nabyte w trakcie projektu umiejętności, które pozwolą na doskonalenie i wykorzystanie Kompetencji Kluczowych w wybranym przez Szkołę zakresie. W ramach grantu dla Szkoły zakupione zostaną pomoce dydaktyczne.
- Dokument potwierdzający udział Szkoły w projekcie oraz dokumenty potwierdzające rozwój zawodowy nauczycieli,
W ramach projektu nie wymagamy wkładu finansowego ze strony Szkoły oraz zaangażowania w rozliczanie Projektu.
W ramach projektu:
- Zostanie utworzony portal edukacyjny „kluczowE-kompetencje" na którym będzie się odbywać komunikacja i wymiana informacji pomiędzy organami prowadzącymi, nauczycielami, partnerami projektu.
- Zrealizowane zostaną programy autorskie uwzględniające kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie nauczania:
• przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
• technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT),
• języków obcych,
• przedsiębiorczości, - W celu doskonalenia nabywanych przez uczniów kompetencji kluczowych zorganizowane zostaną:
- Wakacyjne Obozy Naukowe,
- Koła Naukowe,
- Studium Kompetentnych Liderów,
- Przedsiębiorstwo Symulacyjne;
- Konkursy na opracowanie projektów przedsięwzięć w poszczególnych szkołach; - Dla nauczycieli zorganizowane zostaną:
• warsztaty dotyczące modyfikowania programów nauczania i metodyki rozwijania kompetencji kluczowych;
• kwartalne seminaria dotyczące wymiany doświadczeń odnośnie wdrażanych
w szkołach programów - „Platforma kompetencji";
• obserwacja i analiza wybranych zajęć prowadzonych przez zespół metodyków Mobilnego Instytutu Kompetencji; - Dla organów nadzoru pedagogicznego, organów prowadzących szkoły, regionalnych instytucji rynku pracy oraz przedstawicieli zainteresowanych szkół zorganizowane zostaną:
• seminaria w celu zidentyfikowania oczekiwań co do jakości i kierunków kształcenia
w szkołach zawodowych oraz służące diagnozie sytuacji lokalnej i regionalnej;
• seminaria promujące osiągnięcia uczniów w zakresie kompetencji kluczowych,
Rezultatami Projektu będzie:
- nabycie przez 5000 uczniów umiejętności praktycznego wykorzystania kompetencji kluczowych,
- opracowanie i wdrożenie programów rozwijających kompetencje kluczowe w 50 szkołach,
- upowszechnienie indywidualnych programów autorskich rozwijania kompetencji kluczowych,
- opracowanie, wykorzystanie i upowszechnienie podręczników rozwijania kompetencji kluczowych,
- opracowanie, wykorzystanie i upowszechnienie poradników metodycznych dla nauczycieli,
- upowszechnienie raportów prowadzonych badań naukowych innowacyjnego procesu dydaktycznego;
- upowszechnienie raportów ewaluacyjnych jako przykładu metodologii wdrażania programów rozwijania kompetencji kluczowych,
- film edukacyjny prezentujący sposoby kształtowania kompetencji kluczowych;
Więcej informacji znajdziemy na stronie: