Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

Kolej pójdzie przez centrum Łomży

Główne zdjęcie
Spotkanie w Gminie Łomża (fot. Gmina Łomża)

Firma Egis Polska, przygotowująca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego szprychy CPK przez Łomżę, odrzuciła możliwość przebiegu linii kolejowej przez południowo-zachodnie rejony miasta Łomża i budowy tam dworca pasażerskiego. W pracach pozostaje wariant przez centrum miasta.

Firma Egis Polska, na zlecenie spółki CPK, przygotowuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko”. Na jesieni odbywały się konsultacje, w których prezentowano różne warianty przebiegu kolei szybkich prędkości w rejonie Łomży. Prezydent Łomży postulował wówczas, aby tory przeszły po południowo-zachodniej stronie miasta. Dwa dni temu w Gminie Łomża odbyło się spotkanie robocze, na którym dyskutowano przebieg kolei. Z informacji opublikowanej na stronie Gminy wynika, że „odrzucono możliwość przebiegu linii przez południowo-zachodnie rejony miasta Łomża i budowy tam dworca pasażerskiego”. Oznacza to, że jedyny wariantem, nad którym prowadzone są prace planistyczne, wiedzie rezerwą kolejową przez środek miasta. W tym wariancie dworzec kolejowy umiejscowiony byłby w rejonie obecnego centrum przesiadkowego. 

- To było spotkanie robocze przed konsultacjami społecznymi z mieszkańcami, które, za kilka tygodni, mają rozpocząć się we wszystkich gminach, przez których obszar miałaby przebiegać linia kolejowa. My takie konsultacje zorganizujemy w Konarzycach, bo trzy z czterech dziś rozważanych wariantów przebiegają przez lub w bezpośrednim sąsiedztwie tej miejscowości – mówi Wójt Gminy Łomża Piotr Kłys. – Już wcześniej, mając na uwadze celowość działań zmierzających do szybkiej budowy nowej linii kolejowej i dobro mieszkańców My, ale także samorządy ze Śniadowa i Miastkowa, jako najkorzystniejszy wskazywaliśmy wariant nr 1, który przebiega równolegle do drogi krajowej nr 61. Wariant ten w najmniejszym stopniu będzie kolidował z zabudową mieszkaniową.

Zgodnie z zapowiedziami, kolej przez Łomżę przebiegałaby po estakadzie położonej 7-8 m nad ziemią. Aby tory na takiej wysokości przebiegały przez miasto, ich „podnoszenie” powinno zacząć się już w rejonie Tarnowa.

Na marzec - kwiecień planowane są konsultacje z udziałem mieszańców na których przedstawione zostaną warianty nad którymi toczyć się będą dalsze prace. Prezentowane mapy będą na tyle szczegółowe, że widać na nich będzie ewentualne kolizje i wyburzenia. Jesienią ma być gotowy wariant inwestorski, który chciałaby realizować CPK.

Kolej przez środek Łomży czy na obrzeżach – konsultacje kolei CPK w Łomży

Konsultacje kolei szybkich prędkości w Piątnicy

Kolej podzieli czy połączy Łomżę

https://cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/studium-techniczno-ekonomiczno-srodowiskowe-dla-budowy-linii-kolejowej-nr-29-odc-ostroleka-lomza-pisz-gizycko


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę