Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 listopada 2024 napisz DONOS@

Przedszkole Niepubliczne „Nutka” w Łomży

„Jakie cudowne i roześmiane dzieci!!! Piękne przedszkolaki! I jakie grzeczne!” – powiedziała Pani Zosia mijając grupkę maluchów idących na spacer wraz z nauczycielką i opiekunkami. „Ja tu mieszkam niedaleko i często widzę jak się bawicie. Dobrze, że jest te przedszkole. Moja Ania tu chodzi.” – dodała. Dzieci uśmiechnęły się do Pani Zosi. Krysia pomachała nawet nieśmiało, a Andrzejek zaczął przekładać swój zeszyt z obrazkami i wyciągnął z niego obrazek babci. Pani nauczycielka wyjaśniła Pani Zosi, że Andrzejek nie mówi, a komunikuje się za pomocą obrazków. „Patrzcie no, jaki mądry! Wie, że ja już babcią jestem.” – zaczęła ze śmiechem Pani Zosia. „Miłego dnia Andrzejku! Miłego dnia kochane dzieci” – dodała i poszła dalej.

W przedszkolu „Nutka” dzisiaj ważny dzień. „Przyjeżdża do nas mądry Pan, który jest ratownikiem i potrafi szybko pomóc, jeżeli ktoś zachoruje.” – mówi mała Ania. „Tak, tak! To pewnie ten sam, który ostatnio pomógł mojemu dziadziusiowi.” – zaczął głośno Stefcio. „Mój dziadek potem z nim pojechał, a jak wrócił to bardzo go chwalił. Podobno życie mu uratował. Co prawda nie wiem co to znaczy, ale dziadek i cała rodzina byli bardzo szczęśliwi.” – dodał. Pan ratownik pokazał wszystkim dzieciom jak należy postępować, kiedy ktoś zasłabnie. Wszystkie dzieci były pod wrażeniem. Rafałek nawet powiedział, że będzie kiedyś takim „Doktorantem”.

Małgosia miała dziś wyjątkowe zajęcia z Panią fizjoterapeutką lub jak mówi Małgosia „z Fipeutką”. Wesoła mina gości na jej twarzy od rana. Czekała na te zajęcia cały weekend. „Najpierw nóżki, potem rączki i główka moja śliczna. Bo Fipeutka mówi, że jestem śliczna. W ogóle nie narzeka kiedy mnie nosi. No bo wiesz… ja sama nie umiem. Tylko na kółkach ciągle jeżdżę.” – opowiada uradowana dziewczynka. Pani fizjoterapeutka odwiedza Małgosię tak często jak tylko może i pomaga jej zachować odpowiednią postawę. Obie bardzo się lubią, z sali gdzie przebywają, często słychać śmiechy.

To tylko niewielka część niesamowitych historii z „Nutki”. Imiona zostały zmienione. W Przedszkolu Niepublicznym „Nutka” znajdującym się przy ulicy Sybiraków 24 w Łomży, tętni życie. Budynek znajduje się w wolno stojącym, spełniającym wszelkie normy bezpieczeństwa i dostępności budynku w spokojnej, nowoczesnej części miasta. Przedszkole posiada własny plac zabaw pozwalający na regularny pobyt na świeżym powietrzu. Jasne, przestronne sale przedszkolne wyposażone są w profesjonalny sprzęt, w tym monitor interaktywny, magiczny dywan oraz kolorowe, bezpieczne zabawki i różnorodne pomoce dydaktyczne dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci.

Uczęszczają do niego dzieci zdrowe i ze specjalnymi potrzebami. Przedszkole zapewnia opiekę dla dzieci w wieku od 2,5 roku do 6 lat (trzy grupy powszechne 2,5/3-latki, 4-latki, 5/6-latki i cztery grupy terapeutyczne). W placówce realizowane są zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. Edukacja jest dostosowana do indywidualnych potrzeb dzieci zdrowych i z niepełnosprawnościami oraz ze spektrum autyzmu.

Prowadzona jest tu rehabilitacja dzieci. Rehabilitanci pracują między innymi z wykorzystaniem metody terapii krzyżowo-czaszkowej, u której podstaw leży regulacja przepływu płynu mózgowo – rdzeniowego oraz praca z dysfunkcjami chrząstkozrostu klinowo podstawnego.

Realizowana jest również terapia Metodą NDT- Bobath . Jest to metoda usprawniania ruchowego, która ma pomóc we wszechstronnym rozwoju tak, by pacjent osiągnął jak największą niezależność. Koncepcja Bobath może być stosowana u niemowląt, dzieci, a także u dorosłych. Wpływa na napięcie mięśniowe, hamuje patologiczne odruchy, a wyzwala te, jak najbardziej zbliżone do prawidłowych.

Terapia trójpłaszczyznowa manualna stóp, gdzie terapeuta poprzez zastosowanie chwytów diagnostycznych ocenia poszczególną wadę i dostosowuje terapię, również jest stosowana w tym przedszkolu. Terapia polega w szczególności na rozciąganiu przykurczonych struktur, wprowadzeniu elementów terapii manualnej oraz późniejsze utrwalanie efektu terapeutycznego poprzez odpowiednio dobrany sposób bandażowania stóp, elastycznym niekrepującym ruchów bandażem.

11363555-9B91-40BD-B18E-74FF34F7415A.jpg

Specjaliści pracujący w „Nutce” stosują metody terapii skierowane do dzieci ze spektrum autyzmu indywidualnie dostosowane do każdego z nich. Wykorzystując Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, pozwalają dziecku rozwijać dotychczasowe umiejętności i sprawności oraz stosują odpowiednie bodźce przejść przez kolejne etapy rozwoju. Wykorzystują naturalna ekspresję ruchową dziecka, dzięki czemu podczas rozwoju poznawczego możliwe jest wchodzenie w interakcje. Ta metoda jest bardzo ważna przede wszystkim w początkowym etapie terapii dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale bardzo przydatna również w dalszej kontynuacji pomocy dziecku.

Rodzice bardzo cenią sobie fakt, że w „Nutce” prowadzone są elementy terapii Metodą Opcji, opracowaną przez Barrego Neil Kaufman'a, który zastosował ją u własnego syna. Celem jego programu jest nawiązanie więzi matki z dzieckiem, a żeby to miało miejsce kładziony jest nacisk na zdobycie umiejętności mowy, kontaktu wzrokowego czy naśladownictwo i dotyk.

Z dużą skutecznością prowadzona jest również Metoda Terapii Behawioralnej, gdzie dzieci uczą się prostych czynności przy użyciu odpowiednich bodźców wzmacniających. Głównymi założeniami tej metody jest zwiększenie ilości deficytowych zachowań, minimalizacja zachowań niepożądanych oraz uogólnienie i utrzymanie efektów terapii.

Stosując program terapii i edukacji dzieci autystycznych i z zaburzeniami w komunikacji poprzez Model TEACCH, specjaliści „Nutki” zwiększają możliwości adaptacyjne dziecka, poprzez włączenie rodziców i zaangażowanie ich do pracy z dziećmi. Program swoją wysoką skuteczność zawdzięcza połączeniu wielu technik terapeutycznych, duże zaangażowanie osób realizujących program, położenie głównego nacisku na więzi między rodzicami a dziećmi, między rodzicami a pracownikami, nie tylko na techniki terapeutyczne.

Terapeuci przedszkola pracują również na zasadach Programu Aktywności Marianny i Christophera Knillów, którego założeniem jest poznawanie świata przez dotyk. Dzięki temu dziecko jest uświadamiane o istnieniu własnego ciała i jego poszczególnych części. Ważne w tej metodzie jest również ukazanie dziecku jego możliwości fizycznych, pomoc w tworzeniu obrazu siebie jako osoby aktywnej i samodzielnej.

Zajęcia specjalistyczne realizowane w placówce to również logopedia, integracja sensoryczna, terapia ręki, muzykoterapia, terapia wzroku prowadzona przez oligofrenopedagoga a także trening umiejętności społecznych, komunikacja alternatywna PECS, zajęcia z psychologiem i pedagogiem specjalnym.

93997B6A-84AB-462A-A5E8-877A3403F4B3.jpg

Zajęcia dodatkowe realizowane w placówce t między innymi dogoterapia, język angielski, język francuski, gimnastyka ogólnorozwojowa i korekcyjna, zajęcia rytmiczno-taneczne, sensoplastyka, zajęcia psycho-edukacyjne.

Przedszkole współpracuje z agencjami artystycznymi i teatralnymi, co pozwala na regularne kontakty dzieci ze sztuką. Dzieci uczestniczą też w zajęciach sportowych, przyrodniczych, edukacyjnych prowadzonych przez zaproszonych gości tj. straży pożarnej, policji, służb medycznych, miejskiej biblioteki publicznej, pracowników młodzieżowego łomżyńskiego klubu sportowego, nadleśnictwa Łomża. Każdego roku odbywa się tu szereg  imprez okolicznościowych dla dzieci, np. spotkanie z Mikołajem, karnawałowy bal przebierańców, spotkanie wigilijne, bal z okazji dnia dziecka, oraz uroczystości dla rodziców przygotowywane przez dzieci – przedstawienia  jasełkowe, występy z okazji dnia mamy i taty.

W placówce organizowane są konkursy dla dzieci, oraz realizowane różne projekty edukacyjne. Aktualnie udział bierze w autorskim projekcie pt. Autystyczni- Autentyczni (współpraca z finalistkami konkursu Miss Ziemi Łomżyńskiej).

To wyjątkowe miejsce może przyjąć jeszcze kilkoro dzieci. Jeżeli chcesz, aby Twoje dziecko otrzymało odpowiednią opiekę, edukację bądź terapię czy też nabyło umiejętności z zakresu inteligencji emocjonalnej, na skutek integracji z dziećmi o specjalnych potrzebach, to to przedszkole chętnie wpisze się w Twoje oczekiwania.

Koniecznie zajrzyj tu:

-https://drotis.pl/wolne-miejsca-w-przedszkolu-nutka/

-https://drotis.pl/przedszkole-nutka/

-https://www.facebook.com/search/top?q=przedszkole%20niepubliczne%20nutka


Przedszkole Niepubliczne NUTKA

Łomża, ul. Sybiraków 24

TEL. 530 417 087

E-mail: sekretariat.drotis@gmail.com

tekst płatny

Foto:
Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę