Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 23 września 2021 napisz DONOS@

LEMonGAME łomżyńskiej biblioteki

Miejska Biblioteka Publiczna rozpoczyna realizację kolejnego projektu LEMonGAME. Jego celem jest upamiętnienie i uhonorowanie zasług Stanisława Lema z okazji przypadającej 12 września 100. rocznicy urodzin tego wybitnego pisarza, filozofa i futurologa. To pierwsze przedsięwzięcie tego typu, realizowane przez łomżyńską książnicę wyłącznie w formie online. – Książki Stanisława Lema są nośnikami niesamowitych opowieści, każda z nich to osobna historia dająca nieskończone możliwości interpretacyjne i poznawcze – mówi dyrektor MBP Teresa Fromelc-Pawelczyk. –Dlatego chcemy zaproponować młodzieży udział w konkursie z nagrodami na zaprojektowanie i własnoręcznie wykonanie gry planszowej lub karcianej na bazie książek autora „Cyberiady”.

Rok Stanisława Lema trwa również w Łomży. Miejska Biblioteka Publiczna w jego ramach ogłosiła już konkurs literacki na opowiadanie inspirowane twórczością tego wybitnego pisarza, które powinno zawierać elementy historii Łomży, teraz zaś realizuje internetowy projekt LEMonGAME, dofinansowany ze środków z konkursu grantowego „Patroni Roku 2021”. Odbywa się on we współpracy ze Stowarzyszeniem Polish Society for Training & Development oraz Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Kossaka w Łomży, a przewodniczącym komisji konkursowej jest agent wydawniczy Hubert Skoczek.

Konkurs składa się z dwóch etapów: zgłaszania i oceny przez komisję konkursową filmów nadsyłanych przez zespoły oraz plebiscytu internetowego, wybierającego najlepszą koncepcję spośród 5 lub 10 filmów, które zostały nominowane do II etapu przez komisję konkursową – to internauci głosują na poszczególne filmiki, wybierając tym samym w fanowskim plebiscycie ten najlepszy, a zwycięzcy otrzymają nagrody. Głównym celem konkursu jest popularyzacja wśród młodzieży twórczości Stanisława Lema poprzez powiązanie jego książek z grą planszową bądź karcianą. Dodatkowo aspiracją konkursu jest budowanie u młodzieży motywacji do rozwoju kreatywności i przedsiębiorczości.

Mogą w nim uczestniczyć zespoły liczące 2-5 osób w wieku od 13 do 19 lat z Łomży i powiatu łomżyńskiego. Każdy zespół musi mieć pełnoletniego opiekuna, który potwierdza zgłoszenie udziału w konkursie, przesłane do jego organizatora. Obecnie jest ostatni moment na nadesłanie zgłoszenia do Zespołu Animacyjnego. Zespół zgłasza się do konkursu wypełniając formularz znajdujący się na stronie biblioteki biblioteka@mbp-lomza.pl lub przez osobiste złożenie pod adresem: Miejska Biblioteka Publiczna w Łomży, ul. Długa 13, 18-400 Łomża.
15 września o godzinie 18:00 odbędzie się, prowadzone przez Wojciecha Gunię, webinarium „Przyszłość, którą przewidział Stanisław Lem” (link do rejestracji https://app.livewebinar.com/613-836-446 ).
12 i 19 października o godzinie 18:00 zaplanowano warsztaty online z tworzenia gier planszowych pod kierunkiem pisarza fantasy Pawła Kopijera.
Termin zgłoszeń zespołów konkursowych upływa 30 listopada, a filmy prezentujące koncepcję do konkursu można nadsyłać do 5 grudnia. Następnego dnia nastąpi wyłonienie finalistów, 12 grudnia odbędzie się prezentacja filmów z koncepcjami finalistów, zaś 15 grudnia rozstrzygnięcie konkursu. Osoby chcące stworzyć własną koncepcję gry planszowej mogą kontaktować się telefonicznie z: Hubertem (507 321 521), Edytą (517 268 613) i Elżbietą (86 216-54-81). Zainteresowani mogą też pisać na adres biblioteka@mbp-lomza.pl lub hubert@pstd.org.pl

Zespoły zgłoszone i zapisane do konkursu opracują własną koncepcję stworzenia gry planszowej lub karcianej na bazie światów i fabuły wybranych książek Stanisława Lema (np. „Solaris”, „Bajki robotów”, „Cyberiada”, „Dzienniki gwiazdowe”). Na koncepcję powinny składać się wszystkie elementy gry, począwszy od chwytliwego tytułu, określenia jej rodzaju, ogólnych założeń jej mechaniki i co się na nią składa, dla ilu graczy jest przeznaczona, jaki jest jej cel, zasady i warunki zwycięstwa. Warto też pomyśleć o wykonaniu makiety lub wizualizacji gry i/lub jej elementów. Zatwierdzone zespoły otrzymają wsparcie animacyjne w kreowaniu własnych koncepcji oraz warsztatowe z zasad tworzenia gier pudełkowych, łącznie z instruktażem wykorzystania platformy dedykowanej do projektowania gier planszowych/karcianych. Wykreowana przez zespół koncepcja gry powinna zostać nagrana w formie krótkiego filmu (do 20 minut, format mp4 lub avi), a następnie przesłana do komisji konkursowej na adres: hubert@pstd.org.pl

Organizatorzy konkursu podpowiadają, że praca zespołu powinna zacząć się od lektury książki Stanisława Lema, która stanie się punktem wyjścia danej gry Dalsze etapy to omówienie koncepcji gry przez zespół i zanotowanie najważniejszych pomysłów, przygotowanie się do nagrania prezentacji (wykonanie makiety, ustalenie scenariusza filmu, podzielenie się rolami) oraz finalnie nagranie filmu i wysłanie go do komisji konkursowej.

– Zapraszamy do udziału w naszym projekcie – podsumowuje Elżbieta Ziółkowska, instruktor ds. metodyki bibliotecznej MBP. – Zadanie LEMonGAME może wzbogacić ofertę kulturalną i edukacyjną. Razem zdobędziemy nowe doświadczenia: przygotujemy młodzież do świadomego odbioru książek fantasy. Dowiemy się, co dziś Stanisław Lem mówi o świecie, w którym żyjemy, a także jak go czytać. Od jakich lektur zacząć, by ulec fascynacji jego twórczością. Nauczymy się tworzenia planszówek, stworzymy własną koncepcję gry, zdobędziemy doświadczenie w promowaniu projektów w mediach społecznościowych oraz jak działać w kreatywnym zespole.

tekst płatny

 


 
Zobacz także
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę