Inne lekcje patriotyzmu
Dowiedzieli się o reformie walutowej Władysława Grabskiego, o najsłynniejszych polskich przedsiębiorcach m.in. Hipolicie Cegielskim, kleili modele transatlantyka Batory i odrzutowej Iskry, a także dźwigali sztabę prawdziwego złota i spoglądali na debatujących posłów. Szkoła Podstawowa Nr 7 im. Adama Mickiewicza w Łomży realizowała projekt: "My Polacy – niepodlegli, przedsiębiorczy", który został dofinansowany w ramach konkursu grantowego Narodowego Banku Polskiego.
W ramach projektu od października do grudnia w „siódemce” odbywały się cykliczne zajęcia prowadzone przez Anetę Biedrzycką i Danutę Kalską. Przeznaczone były dla chętnych uczniów klas siódmych.
- Podczas spotkań uczniowie zapoznali się z najważniejszymi problemami gospodarczymi odrodzonej Polski, poznali sylwetki wybitnych przedsiębiorców żyjących w tym okresie, wykonywali prace różnymi technikami z wykorzystaniem technologii informacyjnej – przekazują nauczycielki.
W ramach dodatkowych zajęć siódmoklasiści z siódemki nie tylko słuchali np. o tworzeniu podwalin państwa po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku, czy reformie walutowej Władysława Grabskiego z 1924 roku i wprowadzeniu „złotówki”, a sami musieli np. przygotować prace o słynnych polskich przedsiębiorcach. Nie zawsze udawało się odróżnić przedsiębiorców od rządzących polityków, ale niektóre prace były bardzo ciekawe. Informacje o ważnych zdarzeniach z ostatnich stu lat polskiej historii gospodarczej uczniowie zdobywali także w trakcie wydawałoby się prostych zabaw. Wśród zadań, które mieli wykonać uczniowie było lepienie kartonowych modeli statku Batory, samolotu Iskra czy samochodu Warszawa.
- Najbardziej podobał się jednak wyjazd do Warszawy – zgodnie oceniają Aneta Biedrzycka i Danuta Kalska. - W listopadzie, w ramach projektu zwiedzaliśmy Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego oraz byliśmy w Sejmie Rzeczpospolitej Polskiej. To było ogromne wrażenie. W Sejmie akurat trwały na obrady, którym przez dłuższą chwilę mogliśmy się przyglądać. W Centrum Pieniądze także emocji było dużo – mówią opowiadając, że uczniom podobało się np. podnoszenie sztaby prawdziwego złota.