Uczniowie z „siódemki” wygrali „Historyczną potyczkę”
Drużyna Szkoły Podstawowej nr 7 w Łomży w składzie: Kalina Białecka, Adrian Maszczyk i Korneliusz Piątek wygrali skierowanego do uczniów kl. IV szkół podstawowych Międzyszkolny Turniej Czytelniczy. Finał turnieju pod hasłem „Historyczna potyczka” w piątek odbył się w Oddziale dla Dzieci Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łomży. Wcześniej odbyły się eliminacje szkolne, które wyłoniły 3-osobową reprezentację na finał.
Do konkursu zgłosili się reprezentanci 6 łomżyńskich szkół: Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 5, Szkoły Podstawowej nr 7, SP 9, Katolickiej SP. Turniej czytelniczy składał się z trzech etapów, podczas których uczestnicy odpowiadali na wybierane losowo pytania, dopasowywali wydarzenia do dat znajdujących się na osi czasu, a także udzielali odpowiedzi na zagadnienia związane z fragmentami przeczytanych książek.
Jury w składzie: Maria Tocka – dziennikarka, Marta Gosk – pracownik działu Historycznego Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży oraz Pan Michał Kaczyński – pracownik łomżyńskiego Oddziału Archiwum Państwowego w Białymstoku, oceniając poprawność odpowiedzi na pytania oraz umiejętność formułowania wypowiedzi ogłosiło, że zwycięzcami turnieju są reprezentanci Szkoły Podstawowej nr 7: Kalina Białecka, Adrian Maszczyk, Korneliusz Piątek. Na drugim miejscu znaleźli się reprezentanci Szkoły Podstawowej nr 1: Julia Nitkiewicz, Stella Paltoo, Wiktoria Zaniewska, a trzecie miejsce zajęli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9: Kalina Błogosławska, Oliwia Dardzińska, Maja Wesołowska.
Laureaci konkursu otrzymali nagrody i puchary, a pozostali uczestnicy pamiątkowe dyplomy. Celami konkursu organizowanego przez Oddział dla Dzieci Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łomży było: upamiętnienie 100. rocznicy odzyskania niepodległości, uczczenie Roku Ireny Sendlerowej, zainteresowanie dzieci twórczością polskich pisarzy, rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, ćwiczenie pamięci, koncentracji uwagi, kojarzenia zdarzeń, kształcenie umiejętności współpracy w grupie.