Co umieją szóstoklasiści...
Szóstoklasiści najsłabiej poradzili sobie z wykorzystywaniem wiedzy w praktyce, najlepiej z umiejętnością korzystania z informacji. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży przedstawiła wstępny raport kwietniowego sprawdzianu organizowanego na koniec nauki w szkołach podstawowych. - Tegoroczny zestaw zadań był nieco trudniejszy od ubiegłorocznego - oceniają pracownicy OKE. Zestawieni po raz kolejny dowidzi prawdziwości twierdzenia, że czym większe miasto tym lepsze wyniku uczniów.
Do sprawdzianu 3 kwietnia 2012 roku na terenie województwa podlaskiego przystąpiło 11 221 uczniów. Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań można było otrzymać 40 punktów.
Uczniowie najwyższe wyniki uzyskali za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność korzystania z informacji (średni uzyskany wynik za tę umiejętność to 2,84 pkt. na 4 możliwe do zdobycia), nieźle poradzili sobie z czytaniem (6,25 pkt. na 10) i pisaniem (5,91 pkt. na 10), słabiej z rozumowaniem (4,35 pkt. na 8) a najsłabiej z zadaniami wymagającymi wykorzystywania wiedzy w praktyce (3,85 pkt. na 8).
Najsłabsze wyniki osiągnęli uczniowie podstawówek na wsi – 21,8 pkt., i czym większe miasta tym średni wynik był lepszy. Miasto do 20 tys. mieszkańców to 22,3 pkt, miasto od 20 tys. do 100 tys. mieszkańców 23,8 pkt., i miasto powyżej 100 tys. mieszkańców 25,3pkt.