„Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszy start”...
„Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszy start” – pod tak ambitnym hasłem od września 2010 do czerwca 2011r. realizowany był w formie zajęć pozalekcyjnych w Zespole Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem ogólnym projektu było zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów z matematyki, języka angielskiego i informatyki.
Wsparciem objętych było 112 uczniów. Były to nie tylko osoby mające trudności w opanowaniu umiejętności podstawowych ale również uczniowie rozwijający swoje umiejętności. W ramach projektu prowadzone były następujące rodzaje zajęcia: -z informatyki kończące się egzaminem ECDL Start, ECDL Core, z języka angielskiego zakończone egzaminem PET sprawdzającym znajomość języka angielskiego na poziomie B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Grupa przygotowująca się do zdawania certyfikowanego egzaminu z języka uczestniczyła w 7-dniowym wyjazdowym, intensywnym kursie językowym w Czarnej Górze.
Zajęcia były uatrakcyjniane poprzez wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych jakimi z pewnością są: tablice interaktywne, audiobooki, multimedialne słowniki języka angielskiego, pamięć USB. Uczniowie otrzymali niezbędne podręczniki, zbiory zadań, słowniki, kalkulatory, zeszyty i długopisy.
Na zakończenie projektu odbyła się konferencja podsumowująca. Każdy z uczestników w nagrodę za sumienny i owocny udział w projekcie otrzymał dyplom ukończenia zajęć.
Pomysłodawcami tego wartościowego przedsięwzięcia byli nauczyciele i dyrekcja Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży. Kierownikiem projektu był pan Mariusz Domański, asystentem kierownika pan Andrzej Borawski, koordynatorem pan Andrzej Bałazy a asystentem koordynatora pan Andrzej Makowski. Podstawową kadrę realizującą zajęcia tworzyli głównie doświadczeni nauczyciele i pedagodzy z ZSMiO nr 5 w Łomży, którzy swoją fachową wiedzę i umiejętności wykorzystali podczas pozalekcyjnych zajęć dla uczniów „Mechaniaka”.