wtorek, 22 października 2019 napisz DONOS@

Większe miasto, lepszy szóstoklasista

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży opublikowała wyniki tegorocznego sprawdzianu szóstoklasisty. Po raz kolejny potwierdziło się spostrzeżenie, że wynik zależy do wielkości miasta w którym znajduje się podstawówka. W podlaskim najlepszy wynik osiągnęli szóstoklasiści z Białegostoku, których średni wynik był o 0,4% wyższy niż w Łomży.

Sprawdzian szóstoklasisty miał sprawdzić, jak uczniowie przed pójściem do gimnazjum radzą sobie z: czytaniem, pisaniem, rozumowaniem, korzystaniem z informacji i wykorzystaniem wiedzy w praktyce. Każdy uczeń mógł zdobyć maksymalnie 40 pkt. W skali kraju średnio każdy szóstoklasista zaliczał go w 66%. W województwie podlaskim było nieco lepiej bo ten wynik wyniósł 66,9%, a w Łomży aż 71,9%. W województwie podlaskim lepiej od młodych łomżan wypadli jednak uczniowie ostatnich klas podstawówek z Białegostoku, którzy średnio sprawdzian zaliczyli na 72,3%..

Uczniom najlepiej poszło z czytaniem (zaliczyli je w 80 proc.) i korzystaniem z informacji (66,8 proc.). Podobnie jak w roku ubiegłym uczniowie mają problemy z wykorzystaniem wiedzy w praktyce (57,6 proc.). Z danych komisji egzaminacyjnej wynika również, że sprawdzian poszedł lepiej dziewczynkom niż chłopcom.

Oto średnie wyniki uzyskiwane przez uczniów w powiatach byłego województwa łomżyńskiego:
Łomża - 71,9 %
zambrowski - 67,8 %
grajewski - 65,1 %
wysokomazowiecki - 64,4 %
łomżyński - 63,3 %
kolneński - 62,8

 
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę