Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Strajk na poczcie?

Główne zdjęcie
Paweł Zaremba
fot. archiwum

Łomżyńscy pocztowcy w walce o większe pensje gotowi są nawet na strajk. Tak wynika z przeprowadzonego referendum zakładowego. Zorganizowała go zakładowa NSZZ „Solidarność” po tym jak fiaskiem zakończyły się negocjacje zarządu Poczty Polskiej z przedstawicielami centrali tego związku. Czy do strajku generalnego dojdzie zależy jeszcze od wyników rozmów z zarządem spółki, ale na strajk jesteśmy gotowi podkreśla Paweł Zaremba – szef komisji zakładowej NSZZ Solidarność w łomżyńskiej poczcie.

Pytanie referendalne było proste: Czy jesteś za przeprowadzeniem akcji strajkowej?. Tak odpowiedział większość pocztowców z Łomży i placówek pocztowych na terenie powiatów grajewskiego, kolneńskiego, łomżyńskiego, wysokomazowieckiego i zambrowskiego.
Mogło głosować 580 osób pracujących na poczcie, ale w referendum wzięło udział 375 z nich.
- Referendum jest ważne - podkreśla Paweł Zaremba. -  Tylko 33 pracowników opowiedziało się przeciwko strajkowi, a zdecydowana większość była za  – dodaje.
Choć pocztowcy są zdeterminowani, do strajku na pewno nie dojdzie przez świętami Bożego Narodzenia.   

Dodajmy że po listopadowych akcjach protestacyjnych zarząd Poczty Polskiej zgodził się na podwyżki i podpisał porozumienie z większością działających na poczcie organizacji związkowych. Solidarność uznała, że wynegocjowane warunki nie są satysfakcjonujące i dalej walczy o większe pieniądze dla listonoszy.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę