piątek, 18 października 2019 napisz DONOS@

Co jest w szynce zamiast szynki?

Niemalże 30% sprzedawanych w sklepach wędlin jest niewłaściwej jakości – alarmuje Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku. W IІ kwartale br. kontrolerzy WIIH przeprowadzili 16 kontroli, których celem była ocena jakości mięsa i przetworów mięsnych oraz sprawdzenie prawidłowości ich oznakowania. Nieprawidłowości stwierdzono aż w 15 placówkach.

Inspektorzy białostockiej WIIH przebadali łącznie sto próbek wędlin sprzedawanych w sklepach województwa podlaskiego.

- Analizując wyniki kontroli, należy stwierdzić, iż wskaźnik niewłaściwej jakości badanych partii przetworów mięsnych jest wysoki, stanowi 28% - napisano w raporcie podsumowującym badania. Najczęściej kwestionowane parametry chemiczne dotyczyły zawyżonej zawartości skrobi, (na zbadane 83 próbki zakwestionowano 13); obniżonej zawartości białka, (na zbadane 94 próbki zakwestionowano 5) i niewłaściwych cech organoleptycznych, (na zbadane 100 próbki zakwestionowano 19 ).
- Niezgodność tych parametrów świadczy o użyciu w trakcie produkcji mniejszej ilości surowca mięsnego niż zadeklarowano – podkreślają inspektorzy WIIH w Białymstoku.

Oto lista przetwory mięsne zakwestionowanych przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku:

  • szynka mielona parzona – niższa zawartość białka i wady organoleptyczne (liczne ścięgna i chrząstki ok. 0,5 cm),

  • kiełbasa grillowa średnio rozdrobniona parzona – niższa zawartość białka, wyższa zawartość skrobi oraz wady organoleptyczne (liczne ścięgna),

  • kiełbasa zwyczajna parzona – niższa zawartość białka, wyższa zawartość skrobi wyprodukowane przez Zakład Masarniczy w Suwałkach, ul. 1 Maja 35,

  • szynka prasowana parzona - niższa zawartość białka oraz obecność skrobi wyprodukowana przez Zakład przetwórstwa Mięsnego w Suwałkach, ul. Buczka 60A,

  • przysmak śniadaniowy wysokowydajny - wady organoleptyczne (obecność przebarwień beżowo – pomarańczowych, obecność otworów powietrznych związanych ze zmianą barwy, tłuszcz miękki o konsystencji mazistej, obecność licznych ścięgien i skórek ) oraz niższa zawartość białka wyprodukowany przez Zakład Masarniczy „CEBO” w Suwałkach, ul. Bakałarzewska 21,

  • „tyrolska” a’500g – wyższa zawartość tłuszczu i wady organoleptyczne (ścięgna i przebarwienie farszu) wyprodukowana przez SOKOŁÓW S.A. Oddział Zakłady Mięsne Farm – Ford w Czyżewie, ul. Zarębska 48,

  • kiełbasa czosnkowa średnio rozdrobniona wysokowydajna a’400g - wady organoleptyczne (liczne ścięgna) i wyższa zawartość skrobi,

  • krakuski – kiełbasa homogenizowana, wędzona parzona a’250g - wady organoleptyczne (nieczysty, kwaskowy smak i zapach, powierzchnia wilgotna, obślizgła) wyprodukowane przez Zakłady Mięsne „Animex” S.A., „Constar” w Starachowicach, ul. Krańcowa 4,

  • szynka konserwowa Premium a’500g – wyższa zawartość skrobi wyprodukowana przez SOKOŁÓW S.A. Oddział Zakłady Mięsne w Kole, ul. Toruńska 262,

  • kiełbasa pieczona średnio rozdrobniona - wady organoleptyczne (niewłaściwe związanie i miękka, mazista konsystencja tłuszczu) wyprodukowana przez „Stół Polski” Sp. z o. o. w Warszawie, ul. Lotnicza 18, Z.P. w Ciechanowcu, ul. Staropolska 8,

  • parówki „Morlinki” a’175g - wady organoleptyczne (niewłaściwe rozdrobnienie, smak i zapach, obecność chrząstek i ścięgien) wyprodukowane przez „Grupa Animex” Sp. z o. o. , Morliny 15.
    (zobacz załącznik: Animex, producenta Morlinek i wędlin Krakus wyjaśnia...)


191007024330.png

 
180410021817.gif
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę