Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 27 lipca 2024 napisz DONOS@

Szklany dach pęka

Szklane panele na dworcu w Łomży pękają. „Nie zagrażają one bezpieczeństwu użytkowników” - uspokaja Ratusz, ale przesuwa pieniądze z rezerwy ogólne na wymianę.

Centrum Przesiadkowe, czyli dworzec autobusowy w Łomży oficjalnie do użytku oddany został 24 września 2020 roku. Od początku uwagę przykuwał szklany dach znajdujący się nad peronami. Szybko zresztą zaczął przeciekać, bo już w maju następnego roku Czytelnik alarmował o kapiących kroplach na ławkę dla podróżnych. 

„W 2021 stwierdzono nieszczelności koryt dachowych odprowadzających wodę do wpustów, co zostało zgłoszone Generalnemu Wykonawcy, który niezwłocznie usunął usterkę – wyjaśnia Ratusz. - Od tamtej pory nie zaobserwowano jakichkolwiek nieszczelności” - czytamy w odpowiedzi na pytania o wymianę szklanych paneli. 

Pod koniec stycznia z rezerwy ogólnej przesunięto prawie 23 tys. zł na naprawę szklanego dachu na dworcu autobusowym. Polegać ona ma na „wymianie dwóch paneli szklanych wraz z ich uszczelnieniem na zadaszeniu peronów”. 

Z informacji przekazanych przez Ratusz wynika, że pękły, pojawiły się rysy na pakietach szklanych. „Prawdopodobną przyczyną uszkodzenia były naprężenia przechodzące z tzw. „rotul” - uchwytów mocujących pakiety do konstrukcji. Spowodowało to uszkodzenia pakietów, co objawiło się widocznymi pęknięciami”.

Zdaniem urzędników w miejscu pęknięć nie ma przecieków i co najważniejsze, nie ma zagrożenia. „Są to tzw. „pakiety bezpieczne” z warstw szkła, które są sklejane warstwą folii. Powoduje to, że nawet po uszkodzeniu nie zagrażają one bezpieczeństwu użytkowników”.

„Wymiana pakietów szybowych na dachu Centrum Przesiadkowo - Komunikacyjnego w Łomży zostanie wykonana w ramach gwarancji ubezpieczeniowej” zapewnia magistrat. „Po stwierdzeniu usterki szkoda została zgłoszona do ubezpieczyciela, który uznał zasadność zgłoszenia reklamacyjnego. Zgodnie z umową, po wykonaniu prac i opłaceniu faktury ubezpieczyciel zwróci koszty naprawy na konto Urzędu”.

Zatem należy nam tylko czekać, kiedy Ratusz „zwróci” pieniądze do rezerwy. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę