Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 24 listopada 2024 napisz DONOS@

Przygotowania do remontu mostu w Wiźnie

Główne zdjęcie
Most na Narwi w Wiźnie

Od piątku zmiana organizacji ruchu na moście w Wiźnie. Ruszają przygotowania do remontu, których koniec planowo powinien nastąpić pod koniec 2025.

GDDKiA informuje już o przekazaniu placu budowy wykonawcy – firmie Strabag. Ta od 4 sierpnia zapowiada wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na istniejącym moście. 

- Nowa organizacja ruchu na DK63 w pobliżu mostu nad rz. Narew w Wiźnie będzie polegała na ograniczeniu prędkości dla pojazdów dojeżdżających do mostu. Jest to związane z pracami przygotowawczymi niezbędnymi do wykonania przed rozpoczęciem budowy - wyjaśnia Maciej Tomaszewski, rzecznik prasowy.

Nie przewiduje się w tym czasie wprowadzania ruchu wahadłowego na obecnej przeprawie.

- Następnie rozpoczniemy prace związane z budową tymczasowego mostu o długości ok. 113 m, który przejmie ruch pojazdów w czasie budowy nowej konstrukcji. Powstanie on po prawej stronie obecnej przeprawy, jadąc w kierunku Łomży. Most tymczasowy będzie się składał z trzech przęseł, na którym znajdzie się jezdnia z wytyczonymi pasami ruchu, po jednym w każdym kierunku. Wybudujemy także tymczasową drogę dojazdową o długości ok. 370 m.  Dodatkowo wzdłuż całego objazdu będzie poprowadzony chodnik dla pieszych – wyjaśnia rzecznik prasowy. - Na przełomie września i października tego roku zrealizowane będą prace związane w wykonaniem drogi dojazdowej do tymczasowej przeprawy, która powstanie na początku przyszłego roku.

Tymczasowa przeprawa ma mieć taki sam tonaż jak dotychczasowa. Inwestycja przewiduje w miejsce wykonanego ok. 1962 r. siedmioprzęsłowego mostu o długości nieco ponad 182 m budowę nowej przeprawy o podobnej długości (184,5 m), pięciu przęsłach i szerokości 14,7 m. Jezdnia na nowym moście będzie miała dwa pasy ruchu, każdy w przeciwnym kierunku, o szerokości 3,5 m. Po prawej stronie mostu powstanie chodnik o szerokości 1,5 m, natomiast po lewej stronie ciąg pieszo–rowerowy o szerokości 2,5 m. Most przeniesie największe obecnie wymagane obciążenie - 11,5 t/oś i dzięki swojej wysokości będzie pełnił funkcję przejścia dla zwierząt – wyjaśnia GDDKiA. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę