Pierwsze decyzje w sprawie linii kolejowej
Budowę dwóch peronów o długości 150 metrów każdy z elementami małej architektury przewidują plany PKP PLK dla działki przylegającej do Hali Targowej w Łomży.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA z Warszawy wystąpiły z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla planowanej rewitalizacji linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża dla działki przylegającej do parkingu przy Hali Targowej przy ul. Sikorskiego.
Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawana jest dla nieruchomości, gdzie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a realizacja ma służyć celom publicznym. Określa ona rodzaj inwestycji oraz warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu i jego zabudowy.
Wydanej przez prezydenta Łomży decyzji nr 8/2023 czytamy, że inwestor planuje budowę 2 peronów o długości 150 metrów każdy z rezerwą do 250 metrów. Brak jest informacji by na wskazanej działce miałby powstać dworzec. Zaplanowano budowę 50 metrowych wiat peronowych, gabloty i tablice informacyjne, ławki peronowe z oparciem i poręcze do odpoczynku na stojąco. Oświetlone mają być perony, przejścia i dojścia do nich.
27 marca 2023 roku radni Sejmiku zabezpieczyli 64 mln zł, jako wkład własny, na rewitalizację linii kolejowej Łapy – Śniadowo – Łomża. Reszta ma pochodzić z rządowego dofinansowania programu Kolej +. Za przetarg i realizację odpowiadać ma PKP PLK.
Czekamy jeszcze na ogłoszenie wariantu inwestorskiego dla planowanej budowy linii kolejowej dużych prędkości Ostrołęka – Łomża – Giżycko. Na II kwartał 2023 roku CPK przesunęło ogłoszenie tej informacji.