Rozliczenie deklaracji online - czas na dokonanie formalności
Od 15 lutego 2023 roku ponownie można wysłać deklarację podatkową online. Wystarczy zalogować się na konto e-Urzędu Skarbowego, do czego potrzebny jest m.in. profil zaufany lub kwalifikowany podpis. To nie jedyny sposób na to, aby rozliczyć PIT online. Możliwość wysłania dokumentów przez internet , wykorzystywana jest przez ogromną ilość osób każdego roku.
PIT online - możliwość oszczędności czasu
Składając PIT przez internet można zaoszczędzić ogromną ilość czasu. Nie trzeba nigdzie zanosić papierowych formularzy podatkowych PIT, m.in. do siedziby US, na pocztę, itd. Twój e-PIT będziesz mógł wysłać do dedykowanego urzędu nawet w nocy. Co ciekawe, przy wypełnianiu formularzy podatkowych PIT przez internet, nie trzeba się na dodatek specjalnie wysilać. Zajmuje to zaledwie kilka minut - niezależnie od tego, czy mowa o osobach fizycznych, czy też przedsiębiorcach.
Szybki zwrot podatku na koncie
Wypełniając PIT 37 online, szybciej otrzymuje się zwrot nadpłaty na konto lub do domu. To, gdzie pieniądze zostaną wysłane, uzależnione jest od samego podatnika. Jeżeli dokumenty zostaną prawidłowo wypełnione (za co odpowiada program PIT), na zwrot podatku osoby fizyczne mogą liczyć w ciągu 45 dni. Osoby mające kartę dużej rodziny, pieniądze od Ministerstwa Finansów otrzymają w ciągu 30 dni. Z reguły, pieniądze szybciej otrzymuje się na konto/do ręki.
Dla porównania warto dodać, że oddając papierowe zeznanie podatkowe, czeka się do trzech miesięcy na zwrot nadpłaty.
Terminowe rozliczenie PIT online
Nawet, jeżeli ktoś przypomni sobie w ostatnim momencie o tym, że nie złożył deklaracji podatkowej, może tego dokonać nawet ostatniego dnia, w godzinach wieczornych. Korzystając z internetowego rozliczenia PIT można być pewnym tego, że dokumenty trafią na czas do Urzędu Skarbowego.
Warto pamiętać, że w 2023 roku zeznania podatkowe można dostarczyć do US aż do 2 maja. Wszystko przez to, że po 30 kwietnia, w tym roku przypada dzień wolny.
Ekologiczne rozliczenie deklaracji podatkowej
Korzystając z usługi Twój E Pit można zadbać o...ochronę środowiska naturalnego. Jest to możliwe dzięki temu, że nie będzie korzystało się z papieru, który tworzony jest z systematycznie wycinanych drzew. Do tej pory, aby wydrukować papierowe deklaracje podatkowe, potrzebne było wycięcie kilkuset drzew. Z roku na rok ta liczba będzie się zmniejszać. Może przy rocznym obliczeniu podatku, rzadko kto myśli o ochronie i ekologii, jednak warto to uwzględnić. Tym bardziej że obecność lasów, korzystnie wpływa na człowieka i jego zdrowie.
Jak prawidłowo wypełnić deklarację podatkową online?
Wystarczy tylko kilka minut, aby wypełniony dokument móc wysłać do US. Można tego dokonać na dwa sposoby.
Deklaracja w e-Urzędzie Skarbowym
Logując się na stronę e-US, wystarczy wejść w zakładkę odnoszącą się do roku 2023, gdzie znajdzie się deklaracja z roku poprzedniego. Jeżeli ktoś nie ma ulg, nie rozlicza się z małżonkiem lub też nie stosuje wyjątkowych okoliczności, musi nacisnąć przycisk potwierdzający chęć złożenia/wysłania dokumentu. Nie trzeba nic więcej robić. O resztę zadbało Ministerstwo Finansów.
Rozliczenie PIT online przy pomocy programu
Rozwiązanie, które wymaga pobrania specjalnego oprogramowania. Twój E-PIT cieszy się dużą popularnością. Legalny program, który jest intuicyjny w obsłudze. Na tyle, że osoby, jakie rozliczenie wykonywały do tej pory przy pomocy innych osób, będą w stanie sobie poradzić. Rozliczenie z udziałem programu, można podzielić na kilka kroków:
- Wybór PIT, który będzie odpowiedni dla dochodów, jakie uzyskiwane były przed podatnika.
- Wypełnienie danych osobistych - łącznie z adresem zamieszkania. Program sam zasugeruje urząd, gdzie deklaracja zostanie wysłana.
- Wybór dokumentu, który służy do rozliczania, np. PIT-11A. Na podstawie papierowego/elektronicznego rozliczenia, należy wypełnić formularz, który się pojawi.
- Zapisanie PIT. Co ciekawe, zgodnie ze zmianami, jakie aktualnie zaszły, program umożliwia wybór formy opodatkowania na bardziej opłacalną.
- Teraz wystarczy przejść do samego końca, aby móc wysłać rozliczenie online.
- Można, ale nie trzeba (czasem jest to nawet niemożliwe), wybrać KRS organizacji pożytku publicznego, która otrzyma 1,5 % podatku.
Wysłane dokumentu następuje po potwierdzeniu i wpisaniu dochodu z poprzednio wysłanej deklaracji, rok wcześniej. Warto te dane sobie przygotować. Jeżeli ktoś ich nie ma, może je sprawdzić na stronie e-US.
Urzędowe Poświadczenie Odbioru
Nazywane w skrócie UPO. Dopiero po otrzymaniu tego dokumentu na adres e-mail (jaki wpisuje się w odpowiednim momencie), można mieć pewność, że deklaracja znalazła się w urzędzie. Wiadomości e-mail z UPO nie należy kasować. Przynajmniej do momentu otrzymania nadpłaty. Dla pewności. Jest to rzadko kiedy możliwe, ale na wypadek, gdyby urząd uznał, że dokumenty nie zostały złożone w odpowiednim terminie.
UPO można sobie także wydrukować, zachowując kopię na najbliższych kilka lat. Nie zajmuje ona dużo miejsca, a pomoże zachować porządek w papierach. Na wypadek gdyby doszło do jakichś niejasności.
tekst płatny