Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 napisz DONOS@

Wydatki cateringowe miejskich spółek

Główne zdjęcie
Zdjęcie ilustracyjne

Najwięcej wśród miejskich spółek na catering i hotele w ciągu ostatnich 5 lat wydał MPEC, a najmniej MPK. Większość wydatków poszła na imprezy integracyjne i wigilie. Są przy tym „ciekawe” przypadki, ale o tym niżej.

Spółki samorządowe, przedsiębiorstwa komunalne czy miejskie zakłady budżetowe, finansowane są z budżetów publicznych czy mieszkańców. Wydatki, a szczególnie na imprezy integracyjne, mogą być oceniane różnie. Z jednej strony, imprezy integracyjne spełniają formę inwestycji w zwiększenie efektywności pracy zespołów i przyczynić się do budowy więzi między pracownikami, mogą zwiększać motywację i poprawiać atmosferę pracy. Mogą być także odbierane jako pewna forma nagrody. Z drugiej jednak strony, wydawanie pieniędzy publicznych na imprezy integracyjne może budzić opór u mieszkańców, zwłaszcza jeśli spółka przynosi straty. W ramach dobrych praktyk spółki samorządowe powinny uwzględniać opinię mieszkańców przy podejmowaniu takich decyzji, dbać o transparentność swoich działań i stosować zasady odpowiedzialnego zarządzania finansami publicznymi. W końcu spółki samorządowe działają dla dobra mieszkańców i powinny działać zgodnie z ich interesem. 

Radny Dariusz Domasiewicz poprosił prezydenta Łomży, który sprawuje nadzór nad miejskimi spółkami, o poniesione przez nich wydatki na usługi cateringowe i hotelowe. Udzielona odpowiedź przedstawia sytuację z ostatnich 5 lat.

Najwięcej, prawie 155 tysięcy złotych, wydała miejska spółka ciepłownicza. To około 66% wydatków poniesionych przez wszystkie miejskie spółki. Na imprezy integracyjne związane z dniem ciepłownika  MPEC wydał w ciągu 5 lat ponad 100 tys. zł. Innym znaczącym wydatkiem jest  organizowanie wigilii firmowych. W 2022 roku catering na spotkanie wigilijne zapewniła firma syna prezesa, za co MPEC zapłacił 8 321,07 zł. To ponad dwa razy tyle, ile za wigilie płacono wcześniej. Czy to kwestia inflacji, czy więcej osób brało udział - nie wiadomo. Spółka, mimo wyraźnej prośby, nie podaje frekwencji. Zresztą w ubiegłym roku catering głównie zapewniała firma syna, za co MPEC zapłacił w sumie prawie 12 tys. zł. Oczywiście w zestawieniu są także wydatki na usługi hotelowe i gastronomiczne pracowników w delegacji, ale to raczej niewielkie sumy. 

W przypadku Parku Przemysłowego Łomża dziwnym wydaje się kwota z 2018 roku za usługę hotelową na 4 601,85 zł. Z udostępnionych informacji wynika, że chodzi o konkurs Łomżyńskie Anioły Biznesu. Kto tak ”bogato” mieszkał, kiedy gośćmi wydarzenia byli głównie lokalni samorządowcy i biznesmeni. Spoza Łomży był co prawda czteroosobowy Zespół Dzień Dobry, czy to oni? Zresztą wydatki spółki w tym czasie (31 735,13 zł) głównie wiązały się tym konkursem.

Najmniej ze wszystkich miejskich spółek wydało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży. Wydatki miały miejsce tylko w 2021 roku i wyniosły 4658,27 zł. Piknik integracyjny na 60 osób kosztował firmę 2499,99 zł. a spotkanie z pracownikami (około 20 osób) raz kosztowało 234,72 zł innym razem 205,56 zł.

Zakład Gospodarowania Odpadami sp z o.o. od 20218 roku na usługi hotelowe i cateringowe wydało ponad 23 tys zł. Największa pula wydatków przypada na 2018 rok (9 580zł). Firma głównie wydawała na obsługę spotkań z przedstawicielami samorządów, prawdopodobnie dostarczających odpady do instalacji. Usługa cateringowa spotkania z przedstawicielami samorządów i UM z 2022 roku, którego celem było „omówienie spraw związanych z bieżącą działalnością” kosztowało 4 629,63 zł. 

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przekazało, że w ostatnich 5 latach na hotele i catering wydało prawie 20 tys. zł. Na spotkania wigilijne i wielkanocne w 2018 i 2019 roku wydano prawie 16 tys. zł. W pozostałych wydatkach są koszty przyjęcia gości, udział w konferencjach czy targach branżowych. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę