Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 27 lipca 2024 napisz DONOS@

Prawie 50 milionów złotych wyprzedano za prezydentury Chrzanowskiego z majątku miasta

Główne zdjęcie
Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski

Brakiem wiedzy i doświadczenia z zakresu zarządzania tłumaczy radny Dariusz Domasiewicz gigantyczną, jego zdaniem, wyprzedaż majątku i przyrost zadłużenia Łomży w czasie prezydentury Mariusza Chrzanowskiego. Z odpowiedzi na udzieloną interpelację wynika, że od 2014 roku wyprzedano majątku miejskiego na prawie 50 milionów złotych.

Od 2014 roku, czyli w czasie urzędowania prezydenta Mariusza Chrzanowskiego miasto Łomża sprzedało swojego majątku na 47 milionów 574 tysiące 488 złotych i 18 groszy, a składają się na to m. in. grunty i mieszkania. Największa sprzedaż majątku miała miejsce w 2017 roku – 10,6 mln zł. Także w 2022 roku miejskie finanse otrzymały ze wspomnianego źródła prawie 8,5 mln zł.

- W trakcie prezydentury Mariusza Chrzanowskiego mamy do czynienia z  gigantyczną wyprzedażą majątku miasta Łomża – komentuje Dariusz Domasiewicz. - W tym samym czasie zadłużenie miasta Łomża wzrosło o blisko 100.000.000 zł i na koniec 2023 r. według WPF ma wzrosnąć do blisko 200.000.000 zł + należne odsetki. Mamy do czynienia z jednej strony z ogromnymi kosztami obsługi bieżącego zadłużenia z drugiej brakiem możliwości pozyskania kapitału na prorozwojowe inwestycje. Będzie to miało negatywny wpływ na rozwój miasta jak również daleko idące konsekwencje dla mieszkańców Łomży.

Taki stan rzeczy Dariusz Domasiewicz, który jest ekonomistą, tłumaczy brakiem „doświadczenia i wiedzy z zakresu zarządzania”. Zwraca uwagę, że „wyprzedaż majątku, przejadanie go a nawet zamiana na drogi nie ma nic wspólnego z inwestycjami, które zakładają zysk”. Ta zamiana na usługi komunalne, jak określa remont drogi, są zadaniem własnym miasta, a pozbywanie się ziemi w konsekwencji jest ubożeniem.

- Co za 10 lat ma zrobić inny prezydent, jak zostanie pozbawiony aktywów, które dają przychód? – pyta. - Majątek powinien przynosić dochód, a wypracowany zysk należy przeznaczać na usługi komunalne – podsumowuje.

W czasie prezydentury Mariusza Chrzanowskiego, czyli od 2014 roku zadłużenie miasta wzrosło o prawie 70 mionów do 178.923.373,01 zł na koniec 2022 roku. Problemem dla miasta, o czym wielokrotnie sygnalizowała skarbnik, są spadające dochody bieżące, czyli własne z posiadanego majątku i usług.

Sprostowanie: "W związku z opublikowaniem w dniu 11 stycznia 2023 roku na portalu 4lomza.pl artykułu pr. "Prawie 50 milionów złotych wyprzedano za prezydentury Chrzanowskiego z majątku miasta" podpisanego inicjałami "mm", wskazuję, iż zawiera on nieprawdziwe informacje. Nieprawdą jest, że "Od 2014 roku, czyli w czasie urzędowania prezydenta Mariusza Chrzanowskiego miasto Łomża sprzedało swojego majątku na 47 milionów 574 tysięcy 488 złotych i 18 groszy, a składają się na to min. grunty i mieszkania". Mariusz Chrzanowski na prezydenta Łomży został zaprzysiężony 9 grudnia 2014 roku. W 2015 r., konsekwencją decyzji poprzedników, sprzedano mienie na kwotę 3.097.228,20 zł, Od 2016 sprzedaż majątku wyniosła 35.388.259,83 zł.

Nieprawdę zawiera również wypowiedź: "- w trakcie prezydentury Mariusza Chrzanowskiego mamy do czynienia z gigantyczną wyprzedażą majątku miasta Łomża - komentuje Dariusz Domasiewicz. - W tym czasie zadłużenie miasta Łomża wzrosło o blisko 100.000,000 zł i na koniec 2023 roku według WPF ma wzrosnąć do blisko 200.000.000 zł + należne odsetki". W okresie kadencji prezydenta Mariusza Chrzanowskiego zadłużenie miasta wzrosło o 67.389.418,72 zł.  Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14, 18-400 Łomża"


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę