Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 30 listopada 2022 napisz DONOS@

28-latka oszukana na BLIK-a

Kobieta spod Jedwabnego straciła 1000 złotych. Przez komunikator, niby od znajomej otrzymała prośbę o pieniądze i udostępniła kod BLIK. Niestety, gdy skontaktowała się telefonicznie dowiedziała się, że została oszukana.

W środę (5.10) 28-letnia mieszkanka gminy Jedwabne za pomocą komunikatora otrzymała prośbę o pożyczenie pieniędzy. Była przekonana, że koresponduje z koleżanką, dlatego wygenerowała kod BLIK. Kiedy po transakcji skontaktowała się telefonicznie ze znajomą okazało się, że znajoma nie wysyłała żadnych wiadomości. 1000 złotych otrzymali oszuści.

Okazało się, że włamano się na konto społecznościowe koleżanki i korzystając z zaufania do niej wyłudzono pieniądze. Specjaliści radzą, aby ustrzec się przed włamaniem do serwisu społecznościowego, najlepiej ustawić dwuetapowe logowanie. Poza hasłem, które powinno być dość skomplikowane, choć można je złamać, pozostaje jeszcze kod, który wysyłany jest SMS-em lub za pomocą specjalnej aplikacji. Same hasła mogą być przechwytywane także przez aplikacje, które instalują się podczas przeglądania zainfekowanych stron czy klikając z spreparowane linki. Serwis społecznościowy jest kopalnią wiedzy o nas i może posłużyć, jak w tym przypadku, do przestępstwa.

Poniżej przezentujemy linki do stron z radami cyberbezpieczeństewa. 

Jak działa uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku?

https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/bezpieczni-w-mediach-spolecznosciowych--praktyczne-wskazowki

mm
cz, 06 października 2022 14:42
Data ostatniej edycji: cz, 06 października 2022 21:06:07

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę