28-latka oszukana na BLIK-a
Kobieta spod Jedwabnego straciła 1000 złotych. Przez komunikator, niby od znajomej otrzymała prośbę o pieniądze i udostępniła kod BLIK. Niestety, gdy skontaktowała się telefonicznie dowiedziała się, że została oszukana.
W środę (5.10) 28-letnia mieszkanka gminy Jedwabne za pomocą komunikatora otrzymała prośbę o pożyczenie pieniędzy. Była przekonana, że koresponduje z koleżanką, dlatego wygenerowała kod BLIK. Kiedy po transakcji skontaktowała się telefonicznie ze znajomą okazało się, że znajoma nie wysyłała żadnych wiadomości. 1000 złotych otrzymali oszuści.
Okazało się, że włamano się na konto społecznościowe koleżanki i korzystając z zaufania do niej wyłudzono pieniądze. Specjaliści radzą, aby ustrzec się przed włamaniem do serwisu społecznościowego, najlepiej ustawić dwuetapowe logowanie. Poza hasłem, które powinno być dość skomplikowane, choć można je złamać, pozostaje jeszcze kod, który wysyłany jest SMS-em lub za pomocą specjalnej aplikacji. Same hasła mogą być przechwytywane także przez aplikacje, które instalują się podczas przeglądania zainfekowanych stron czy klikając z spreparowane linki. Serwis społecznościowy jest kopalnią wiedzy o nas i może posłużyć, jak w tym przypadku, do przestępstwa.
Poniżej przezentujemy linki do stron z radami cyberbezpieczeństewa.
Jak działa uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku?
https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/bezpieczni-w-mediach-spolecznosciowych--praktyczne-wskazowki