Najlepsze szkolenia sprzedażowe, czyli jakie?
Szkolenia sprzedażowe to chleb powszedni każdego działu handlowego. Sprzedaż wymaga nie tylko teoretycznych umiejętności z zakresu technik sprzedaży, ale też praktycznego doświadczenia i ciągłego doskonalenia umiejętności sprzedażowych, na które klienci są coraz bardziej odporni. Sprawdź, jak wybrać dobre szkolenia ze sprzedaży oraz warsztaty i kursy poświęcone sprzedaży.
Sprzedaż, handel – dlaczego to takie trudne?
Wypalenie, rutyna, ciągła presja, uodparnianie się klientów na techniki sprzedażowe, wysoka konkurencja, nasycenie rynku, brak czasu na spotkanie z handlowcem. Tego typu terminy są jak mantra powtarzane w każdym profesjonalnym dziale handlowym czy sprzedaży. Niestety jest to chleb powszedni sprzedawców w niemalże wszystkich kategoriach czy branżach.
Utrzymanie wysokiej motywacji handlowców, a dzięki temu osiąganie wysokich wyników sprzedażowych wymaga dużego wysiłku ze strony szafa działu handlowego. Sam produkt czy usługa, bez względu na to jak dopracowane i konkurencyjne, nie pozwalają przedsiębiorstwom osiągać sukcesu, jeśli nie dotrze ono z nim do odbiorcy. Zajmują się tym sprzedawcy, którzy każdego dnia podejmują działania sprzedażowe, od prób umówienia się na spotkanie handlowe, poprzez przygotowanie oferty, rozmowę handlową, negocjacje, przygotowanie i zawarcie kontraktu czy umowy handlowej, aż po realizację kontraktu oraz opiekę posprzedażową. Każda z tych czynności wymaga wiedzy, staranności, profesjonalizmu i ogromnego zaangażowania. Ich utrzymanie wymaga natomiast zastosowania całego szeregu technik motywacyjnych i zarządczych, w tym regularnych szkoleń sprzedażowych, specjalistycznych kursów ze sprzedaży skierowanych do przedstawicieli handlowych, opiekunów kluczowych klientów (KAM) itp.
Kalendarz ze szkoleniami sprzedażowymi znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/sprzedaz, gdzie mamy możliwość porównać szkolenia od kilkuset różnych firm szkoleniowych z całego kraju. Łatwa dostępność do programów szkoleń i kursów, ich cen, sylwetek trenerów sprawia, że wybranie szkolenia czy kursu dla działu sprzedaży może być chociaż odrobinę łatwiejsze.
Szkolenie sprzedażowe
Szkolenie sprzedażowe chociaż występuje pod wydaje się wszystko mówiącą nazwę może de facto adresować zupełnie różne potrzeby handlowców. Z powodzeniem znajdziemy szkolenia sprzedażowe poświęcone technikom sprzedaży, taktykom prowadzenia negocjacji handlowych, sprzedaży telefonicznej i telemarketingowi, w tym poprzez tzw. cold calling. Pod nazwą szkolenie sprzedażowe kryją się jednak również kursy dotyczące sporządzania umów handlowych, motywowania pracowników działów sprzedaży, zarówno finansowo, jak i pozafinansowo, a nawet technologii wspierających sprzedaż. Jak więc wybrać najlepsze szkolenie sprzedażowe? Takie, które będzie dopasowane do naszych potrzeb?
Jak wybrać szkolenie ze sprzedaży?
Po pierwsze, zwróć uwagę czy masz do czynienia z kursem sprzedaży, warsztatami sprzedażowymi czy szkoleniem ze sprzedaży. Czym one się różnią? Warsztaty sprzedażowe to głównie praktyczne ćwiczenia, gry symulacyjne, odgrywanie scenek, ćwiczenia indywidualne i grupowe. Szkolenie sprzedażowe jest natomiast miksem wiedzy teoretycznej i ćwiczeń praktycznych uczących jak zdobytą wiedzę zastosować w praktyce. Kurs sprzedaży polecany jest głównie początkującym adeptom sprzedaży, którzy chcą zrozumieć przekrojowo zagadnienie sprzedaży, czy to b2c czy też sprzedaży b2b.
Po drugie, poświęć czas na analizę swoich potrzeb szkoleniowych i dobranie programu szkolenia, które będzie je adresowało w największym stopniu. Co to są potrzeby szkoleniowe? W uproszczeniu to właśnie to czego nie umiesz bądź chcesz poprawić. Jeśli masz problemy z domykaniem rozmowy sprzedażowej warto zapisać się na szkolenie, którego duża część będzie poświęcona tej tematyce. Zapoznanie się z samym tytułem szkolenia nie wystarczy – nawet świetnie przygotowane i poprowadzenie szkolenie sprzedażowe nie przyniesie spodziewanych rezultatów, jeśli nieuważnie dobierzemy je względem naszych potrzeb.
Po trzecie, porównuj oferty szkoleń, kursów i warsztatów ze sprzedaży. Zapoznanie się z kilkoma alternatywnymi ofertami szkoleń pozwoli nam szybko zorientować się, które z nich jest warte naszej uwagi. Nie tylko pozwala to wybrać najlepszy program szkolenia, ale też uniknąć przepłacania. Różnice w cenach szkoleń ze sprzedaży oferowanych na rynku są bardzo duże, nie dajmy sobie sprzedać kota w worku. Pamiętajmy, że jesteśmy nie tylko sprzedawcami, ale w tym wypadku również kupującymi.
Życzymy samych udanych szkoleń sprzedażowych!
tekst płatny