Volvo, Solaris, a może Yutong?
Elektryczne Volvo, Solaris, a może Yutong będą niedługo jeździć po Łomży. Ratusz otworzył oferty na dostawę dwóch elektrycznych, niskopodłogowych autobusów miejskich i stację ładowania.
Trzy firmy złożyły oferty na autobusy elektryczne dla Łomży: VOLVO BUS CORPORATION, Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz BUSNEX POLAND Sp. z o.o., który jest dystrybutorem autobusów Yutong. Ratusz w części I. chce kupić dwa fabrycznie nowe, elektryczne, niskopodłogowe, jednoczłonowe autobusy miejskie, jednej marki, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Jak wynika ze specyfikacji, autobusy mają jeżdzić co najmniej 15 lat. Na pokład powinien zabierać min. 71 osób, w tym 20 siedzących.
Najtańszą ofertę złożyła firma BUSNEX POLAND Sp. z o.o., która za dwa chińskie autobusy Yutong chce brutto 5 660 460,00 zł. Kolejną okazała się oferta Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która opiewa na brutto 6 642 000,00 zł. Najdroższą propozycję złożyło Volvo, które wyceniło dwa swoje autobusy na 8 142 068,15 zł.
Część druga przetargu dotyczyła "Budowy instalacji do dystrybucji nośników energii dla niskoemisyjnego transportu". Tu na budowę stacji ładowania z magazynem energii wpłynęły cztery oferty. Najniższą złożyła firma ZEUS S.A. z Pruszcza Gdańskiego, która wyceniła swoją pracę na brutto 1 276 740,00 zł. Drugą co do ceny ofertę złożyła Ekoenergetyka-Polska S.A., i wynosi ona brutto 1 577 236,10 zł. Za 2 049 180,00 zł chce pobudować stację firma ENIKA z Łodzi. Najwyższą cenę zaproponował ELEKTROMETAL z Cieszyna. Firma wyceniła swoją ofertę na 2 435 400,00 zł.
Teraz urzędnicy będą analizować zgodność propozycji firm ze specyfikacją przetargu.