Gadżety reklamowe — jak wykorzystać je w marketingu firmy
Gadżety reklamowe z firmowym logo, hasłami i innymi elementami identyfikacji wizualnej to popularne narzędzia marketingu. Są doskonałym elementem kształtowania wizerunku, budowania świadomości marki i tworzenia oddanych, zaangażowanych społeczności konsumenckich. Przyjrzyjmy się bliżej temu, jaką rolę odgrywają gadżety reklamowe w marketingu i jak można je skutecznie wykorzystać do promowania marki.
Popularne gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe to przede wszystkim różnego typu przedmioty użytkowe. W internecie znaleźć można liczne rankingi popularności takich produktów. I choć poszczególne zestawienia często znacząco różnią się od siebie, niezmiennie przewijają się w nich pewne kategorie produktów.
Przede wszystkim dużą popularnością cieszy się odzież i akcesoria sportowe z nadrukiem. Koszulki, bluzy, czapki czy szaliki z logo są chętnie noszone nie tylko przez pracowników firmy, ale i przez ich klientów. Wykorzystać je można zatem zarówno jako elementy pracowniczych uniformów, jak i praktyczne gadżety reklamowe dla konsumentów.
W roli gadżetów reklamowych doskonale sprawdzają się również akcesoria i dodatki — torby zakupowe i sportowe, worki gimnastyczne, plecaki, saszetki, a także kosmetyczki czy paszportówki. Klienci cenią je za funkcjonalność i estetykę, a marketerzy za to, że za pośrednictwem klientów wprowadzają elementy identyfikacji wizualnej marki do przestrzeni publicznej. Mówiąc prościej, umożliwiają dotarcie z logo czy hasłami reklamowymi do szerokiej publiczności w miejscach, do których nie trafia reklama tradycyjna.
Popularne gadżety reklamowe to również wszelkiego rodzaju akcesoria i drobiazgi, których używamy codziennie. Breloki na klucze, portfele, parasole, piórniki szkolne, smycze reklamowe, a nawet długopisy i ołówki z nadrukami zapewniają częsty kontakt z marką, utrwalają jej wizerunek w oczach klienta i budują autentyczną więź konsumenta z firmą.
Powyższe przykłady wyraźnie pokazują, że najlepsze gadżety reklamowe to przedmioty użytkowe, z których posiadacz będzie korzystał na co dzień. Powinny one zaspokajać potrzeby klienta, być funkcjonalne, a do tego estetyczne. Solidne i eleganckie wykonanie jest tu niezwykle ważne, decyduje bowiem nie tylko o tym, czy nasz przekaz marketingowy spodoba się odbiorcom, ale przede wszystkim, czy do nich w ogóle dotrze. Gadżety reklamowe kiepskiej jakości nie będą bowiem chętnie używane i nie “wyjdą do ludzi”. Staną się bezużyteczne zarówno dla klienta, jak i firmy.
Warto więc korzystać ze sprawdzonych producentów, takich jak Faneo. Firma oferuje wysokiej jakości, estetyczne i trwałe, a do tego tanie gadżety reklamowe z logo firmy.
Jaką rolę mają gadżety reklamowe z logo firmy?
Gadżety reklamowe z firmowym logo służą przede wszystkim do budowania wizerunku firmy. Są doskonałym narzędziem kształtowania rozpoznawalności i świadomości marki.
Gadżety reklamowe używane przez klientów dostarczają stałego kontaktu z marką. Pozwalają więc na pogłębienie i utrwalenie przekazu marketingowego w świadomości konsumentów. Jednak pomagają one nie tylko w budowaniu relacji z obecnymi klientami, ale również w docieraniu do nowych osób.
Estetyczne i praktyczne gadżety reklamowe przykuwają uwagę otoczenia. Klient używający przedmiotu opatrzonego firmowym logo bezwiednie promuje firmę wśród swoich znajomych, współpracowników, a nawet osób mijanych na ulicy. Co istotne, przekaz ten dociera tam, gdzie reklama tradycyjna jest droga lub w ogóle niedostępna — do domów prywatnych, miejsc pracy, na spotkania towarzyskie i do przestrzeni publicznej — czyli wszędzie tam, gdzie pojawia się klient, a wraz z nim gadżety reklamowe.
Sami właściciele firm uznają, że gadżety reklamowe w postaci upominków to najtańszy i najskuteczniejszy nośnik przekazu marketingowego zaraz po reklamie w internecie. Większość firm nie wyobraża sobie też uczestnictwa w targach, konferencjach, spotkaniach i innych eventach bez gadżetów reklamowych.
Upominki i gadżety reklamowe dla firm pełnią więc rolę ważnego nośnika reklamy o ogromnym potencjale marketingowym.
Jak wykorzystać gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe z logo firmy przede wszystkim muszą trafić do klientów. Odpowiedni wybór metody dystrybucji gadżetów to nie tylko kwestia zasięgu i dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców, ale również targetowania i celów kampanii.
Najpopularniejszą metodą dystrybucji jest rozdawanie gadżetów reklamowych jako upominków. Mogą to być prezenty rozdawane w przestrzeni publicznej, np. na ulicach czy w galeriach handlowych. Umożliwia to dotarcie do nowych klientów, którzy jeszcze nie słyszeli o firmie. To świetna strategia na start, ponieważ pozwala konsumentom dowiedzieć się o istnieniu marki czy otwarciu nowego punktu handlowego lub usługowego. Pozwala też znacząco poszerzyć grono odbiorców firmom, które operują na rynku już od jakiegoś czasu.
Można również dołączyć gadżety reklamowe jako gratisy do oferowanych produktów i usług. To rozwiązanie nie tylko pomaga propagować markę i zacieśnia relację z klientami, ale również zachęca do zakupów. Jest to więc świetny sposób na jednoczesne zwiększenie sprzedaży i budowanie pozytywnego wizerunku.
Dobrym pomysłem są również konkursy i loterie, w których gadżety reklamowe będą nagrodami. Tego rodzaju zabawy angażują klientów i dostarczają im rozrywki. Zdobyte nagrody są natomiast powodem do dumy, więc klient chętniej chwali się nimi znajomym.
Gadżety reklamowe dla firm mają więc wiele zastosowań. To doskonałe narzędzie marketingowe pozwalające realizować różne cele. Nie dziwi więc, że firmy, które profesjonalnie podchodzą do marketingu, tak chętnie z nich korzystają.
tekst płatny