Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Decyzja środowiskowa obwodnicy Szczuczyna

Główne zdjęcie
Planowana obwodnica Szczuczyna

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach budowy obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61. Przyjęty do realizacji wariant obwodnicy ma długości 8027m i przewiduje obejście miejscowości po stronie zachodniej. Decyzja RDOŚ (jeszcze nie jest prawomocna) kończy postępowanie administracyjne prowadzone na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku.

Projektowana obwodnica miasta Szczuczyn stanowić będzie ciąg trasy Via Baltica, której przebieg przedstawia się następująco: (S8) Warszawa - Ostrów Mazowiecka (S61) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko – granica państwa (Kowno). Obwodnica, jako ciąg trasy Via Baltica spełniać będzie funkcję drogi tranzytowej łączącej centrum kraju ze wschodnią granicą państwa.
Obwodnica budowana będzie etapowo. W etapie I wybudowana zostanie jedna jezdnia, a obiekty inżynierskie nad obwodnicą oraz podział działek zostaną wykonane pod docelowy jej przekrój (dwie jezdnie po 3 pasy ruchu). Na projektowanej obwodnicy Szczuczyna występuje 10 obiektów inżynierskich w przybliżonych lokalizacjach:

  • w km 198+346, wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą gminną Dołęgi – istniejąca droga krajowa Nr 61,
  • w km 199+970, wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą powiatową Nr 1869B Jambrzyki – Szczuczyn,
  • w km 200+668, wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą gminną Pisz–Szczuczyn,
  • w km 201+851, wiadukt w ciągu obwodnicy,
  • w km 202+426, wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą gminną Skaje Szczuczyn,
  • w km 203+385, most nad rzeką Wissą,
  • w km 203+711, wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą gminną Bęćkowo – Szczuczyn,.
  • w km 199+409, wiadukt nad obwodnicą zlokalizowany w ciągu drogi gminnej Dołęgi – Szczuczyn,
  • w km 201+200, węzeł „Szczuczyn-Pisz” wiadukt nad obwodnicą zlokalizowany
  • w ciągu drogi krajowej Nr 58 Pisz – Szczuczyn,
  • w km 204+546, wiadukt nad obwodnicą, węzeł „Szczuczyn” (etap II)

Decyzja środowiskowa określa nie tylko rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia, ale także warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich, a także wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w dokumentacji wymaganej do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. 

Wybrane parametry techniczne obwodnicy Szczuczyna:
Klasa techniczna - S (droga ekspresowa)
Prędkość projektowa - 100 km/h
Ilość jezdni - etap I – 1 jezdnia, etap II – 2 jezdnie
Ilość pasów ruchu - etap I – 1 x 2 pasy ruchu, etap II – 2 x 3 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - etap I – 3,5 m - etap II – 3,5 m
Obciążenie - 115 kN/oś


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę