Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Sztab kryzysowy na walkę z wodą...

Piętnaście osób w tym przedstawiciele Komendy Miejskiej Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych i wydziałów Urzędu Miejskiego dyskutowało o zagrożeniu jakie mogą przynieść roztopy w Łomży. Sztab kryzysowy wytypował najbardziej zagrożone podtopieniami miejsca. To ulice: ul. Prosta, Cicha, Jasna i Nowogrodzka. - Problem podtopień może wystąpić przy 10 obiektach mieszkalnych, jednym gospodarstwie rolnym i trzech zakładach przemysłowych – po spotkaniu sztabu mówił Łukasz Czech z biura prasowego ratusza.

Śnieg topi się coraz szybciej, a miasto przygotowuje na ewentualne podtopienia. Urząd w zapasie ma 22 tysiące specjalnych worków i piasek do ich napełniania. W przyszłym tygodniu do Łomży mają  zostać dostarczone kurtyny wodne zakupione za prawie 30 tys zł, o długości ok. 500 m i średnicy 40 cm. Kurtyny będą na stanie KM PSP, ale decyzję, gdzie zostaną ustawiane, podejmować ma Wydział Gospodarki Komunalnej. Worki na piasek miasto będzie wydawało na prośbę mieszkańców. W razie konieczności, swoje worki udostępni także Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych. Między innymi takie ustalenia zapadły podczas piątkowej narady sztabu kryzysowego. W związku z zapowiadanym ociepleniem i możliwymi podtopieniami prezydent Łomży rozdzielił zadania pomiędzy odpowiednie służby. Wydział Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa wspólnie z zarządzeniem kryzysowym Urzędu Miejskiego mają monitorować stan wody w rzekach, zwłaszcza zagrażającej wylaniem Łomżyczki. Aspektem technicznym, na wypadek lokalnych podtopień i powodzi, mają zająć się: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Zadaniami związane z bezpieczeństwem wezmą na siebie Komenda Miejska Policji i Straż Miejska. W sytuacji kryzysowej, gdyby wystąpiła potrzeba ewakuacji mieszkańców, interweniować ma Oddział Spraw Lokalowych Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. Koordynacją wszystkich działań ma zająć się straż pożarna.

as


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę