Łomży Export leje się coraz więcej
Kryzys dosięga browarów, ale nie wszystkich... Branża szacuje, że tegoroczne spadki sprzedaży mogą wynieść nawet 10 procent. Zupełnie inaczej na tym tle wygląda Łomża. Flagowy produkt browaru - Łomża Export - zanotował w pierwszym półroczu imponujący – sięgający 60 procent - wzrost sprzedaży. Iwona Gniedziejko-Płuciennik PR&Sponsorship Manager Royal Unibrew Polska, firmy do której należy łomżyński browar, podkreśla, że ma to związek z wejściem Łomży na nowe rynki zbytu – przede wszystkim na Warszawę.
Mimo rewelacyjnych wyników sprzedaży produkowanego w Łomży piwa marki „Łomża Export” także Royal Unibrew Polska zanotował spadki sprzedaży, ale mniejsze niż inni. W pierwszym półroczu wyniosły one 6 procent. Tymczasem według danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie w pierwszym półroczu 2009 roku spadek sprzedaży piwa w kraju wyniósł 7,5 proc.