Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Cenne pieczywo

1 zł i 72 gr – tyle wynosi średnia cena zwykłego chleba. To o 8% więcej niż we wrześniu i ponad 20% więcej niż przed rokiem. Mąka pszenna przez rok zdrożała o blisko 30%, a bułki pszenne o blisko 40%. Kilogram mąki pszennej dziś kosztuje średnio 2 zł i 9 gr, jedna bułka 38 groszy. Monitoringu cen w sklepach w Białymstoku, Łomży i Suwałkach przeprowadzili kontrolerzy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

Kontrolę przeprowadzono w 10 placówkach handlu detalicznego, należących do sieci PSS „Społem”, „Biedronka”, „Jaskółka”, „Lidl” oraz sklepach prowadzonych przez osoby fizyczne.          
Z analizy zebranych materiałów  i rozmów przeprowadzonych z personelem poszczególnych sklepów wynika, że znaczący wzrost cen mąki i pieczywa odnotowano w połowie  sierpnia b.r.  Wprawdzie ceny mąki u niektórych dostawców zaczęły wzrastać już w czerwcu b.r. ale piekarnie, hurtownie i sklepy detaliczne do sierpnia b.r. bazowały na starych zapasach oraz korzystały z dostawców oferujących swoje produkty w dotychczasowych cenach lub z minimalną podwyżką. Ceny na poszczególne asortymenty pieczywa i mąki wzrastały do połowy września b.r. i obecnie poza nielicznymi przypadkami pozostają na niezmienionym poziomie.

Niemniej jak informuje Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej przedsiębiorcy nie wykluczają dalszych zwyżek cen na podstawowe artykuły spożywcze, spowodowane wzrostem kosztów działalności gospodarczej m. in. koniecznością podniesienia płac dla pracowników, wzrostem cen energii i transportu, wzrostem cen u producentów, kooperantów i pośredników.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę