Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Obwodnica Łomży nabiera opóźnienia... i się skraca

Główne zdjęcie
"Wariant 1" zachodni jest wskazywany jako optymalny przez białostocki oddział GDDKiA. Zdaniem samorządowców Łomży realizowany powinien być "wariant 3"

Już w rok po przedstawieniu przez dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad harmonogramu budowy obwodnicy Łomży, czas realizacji inwestycji się odsuwa... Przed rokiem mówiono, że obwodnicą pojedziemy do końca 2013 roku. Teraz GDDKiA twierdzi, że budowę rozpocznie w 2012 i skończy w 2015, a nieoficjalnie drogowcy dodają, że ten termin też jest nazbyt ambitny... Zgodnie z najnowszymi planami obwodnica ma prowadzić w ciągu drogi nr 61 od Kisielnicy, aż w okolice w okolice Sierzput. Połączenie z drogą na Zambrów to już zupełnie inna bajka i inne czasy...

Jeszcze w sierpniu plany budowy obwodnicy Łomży zostaną wysłane z białostockiej GDDKiA do warszawskiej centrali firmy. Tam we wrześniu ma zebrać się Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych i zdecydować, który wariant obwodnicy będzie realizowany. Drogowcy z Białegostoku będą rekomendować tzw. „wariant I” prowadzący w ciągu drogi krajowej nr 61 od Kisielnicy aż po okolice wsie Sierzputy.
- Wariant ten na zachodzie przechodziłby pomiędzy Kupiskami Starymi i Kupiskami Nowymi – podkreśla Rafał Malinowski rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. - Tak poprowadzona obwodnica Łomży miałaby długość ok. 19,5 km – dodaje.
Jak wyjaśnia rzecznik póki co planowany jest do realizacji tylko ten odcinek obwodnicy Łomży. Kiedy i czy miałby być realizowany odcinek południowy obwodnicy nie wiadomo...
- Wstępny harmonogram realizacji inwestycji zakłada, że ta droga będzie wybudowana w latach 2012-2015, ale jest to wstępny harmonogram i może ulec zmianie – dodaje Malinowski.        
Przypomnijmy, że w sierpniu ubiegłego roku ówczesny dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Tadeusz Topczewski przedstawił prezydentowi Łomży harmonogram budowy obwodnicy miasta, który zakładał ukończenie prac w 2013 roku. Wówczas też obwodnica miała sięgać od Kisielnicy aż w okolice Podgórza na drodze do Zambrowa.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę