Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Jak reklamować wycieczkę?

Deklarowane przez organizatora warunki zakwaterowania lub pobytu nie odpowiadające tym, które zostały zawarte w umowie? - można reklamować Leszek Mironiuk z Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Z reklamacją należy zwrócić się bezpośrednio do pilota bądź rezydenta reprezentującego organizatora wycieczki. Pilot ma obowiązek potwierdzenia złożenia reklamacji na piśmie. W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji organizator turystyki jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy.

Jeżeli nie będzie reakcji ze strony organizatora konsument ma prawo zwrócić się do organizatora na piśmie. Jeżeli przedsiębiorca nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie, w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej w terminie 30 dni od jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.
Mając na uwadze to, iż „sprawa może mieć swój finał w sądzie” turysta, który uważa, iż usługa świadczona była niezgodna z zakupioną powinien zadbać o materiał dowodowy, który pomoże mu dochodzić swoich praw. Wskazane byłoby więc wykonanie zdjęć lub sfilmowanie wszystkiego co potwierdza niezgodność z umową.
Kolejną nieprzyjemną sytuacją z jaką może spotkać się turysta może być podwyższenie ceny przez organizatora. Zasadą jest, ze cena usługi ustalona w umowie może być podwyższona, tylko wtedy jeżeli umowa wyraźnie przewiduje możliwość podwyższenia ceny, a organizator turystyki udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny jednej z następujących okoliczności:
  1)  wzrostu kosztów transportu;
  2)  wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych;
  3)  wzrostu kursów walut.
W okresie zaś 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona.
W sposób szczegółowy kwestie te uregulowane zostały w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004r., Nr 133, poz. 2268).
Pomocy w zakresie interpretacji umów i porady prawne dotyczące dochodzenia roszczeń w zakresie usług turystycznych konsumenci mogą uzyskać w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Białymstoku ul. Młynowa 21. tel.  (0-85)742-80-52.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę