Łomża przepiła miliony
Niemal 40 mln zł – taka, według danych właścicieli sklepów i lokali gastronomicznych, była wartość alkoholu sprzedanego w Łomży w ubiegłym roku. Oznacza to, że każdy mieszkaniec miasta – wliczając w to abstynentów, niemowlęta, przedszkolaków, nieletnich i starców - w 2006 roku ciągu roku na alkohol wydał po około 666 zł. Najwięcej poszło na piwo.
Z danych za 2006 roku wynika, że tak jak w latach poprzedni łomżanie najwięcej wydali na piwo oraz napoje do 4,5% zawartości alkoholu. W sumie w sklepach, pubach, barach i restauracjach za te trunki zapłacono 23 mln 750 tys zł. Gro tej kwoty stanowi sprzedaż w sklepach. Zgodnie z deklaracjami handlowców, we wszystkich lokalach w mieście na piwo wydano raptem 1 mln 665 tys zł.
Na drugiej pozycji pod względem popularności jest wódka. Na alkohole mocne powyżej 18% łomżanie przez rok wydali 14 mln 270 tys zł. Przy czym w lokalach gastronomicznych jest to niespełna 550 tys zł.
Najmniejszym powodzeniem cieszą się wina. Co ciekawe – to jedyna grupa alkoholi, której wartość sprzedaży w 2006 roku była niższa niż w 2005 roku. W ubiegłym roku na napoje od 4,5% do 18% alkoholu wydano w Łomży 1 mln 871 tys zł, a w 2005 roku była to kwota powyżej 2,5 mln zł.