Sześć mandatów karnych i 19 wystąpień pokontrolnych do producentów, importerów i dystrybutorów kwestionowanego obuwia – to efekt kontroli legalności i rzetelności działalności przedsiębiorców prowadzących sprzedaż obuwia. Najwięcej zastrzeżeń Kontrolerzy Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku zgłaszali do znajdujących się przy butach wywieszek „Reklamacji nie podlega....” Jak twierdzą inspektorzy reklamacji podlega wszystko, a takie działania należy zaliczyć do praktyk w istotny sposób zagrażających interesom konsumentów...
Za zwyczaj wygląda to tak: „Reklamacji nie podlega....”, a dalej wymieniany jest katalog wyłączeń-wad, których wystąpienie - według opinii producentów (importerów) - nie stanowią podstawy do wszczęcia reklamacji przez konsumentów. Kontrolerzy inspekcji handlowej takie wywieszki znaleźli aż w 5 z 13 skontrolowanych sklepów z obuwiem. Ich zdaniem są one nielegalne. Umieszczenie w oznakowaniu obuwia takich informacji, obarcza konsumenta koniecznością oceny przyczyn wadliwości obuwia, co - zważywszy na brak merytorycznej wiedzy – może doprowadzić do rezygnacji z wszczęcia słusznej reklamacji. Tymczasem konsument ma prawo reklamacji każdego towaru posiadającego wady. O tym, czy reklamacja jest uzasadniona należy zadecydować dopiero po jej przyjęciu i zbadaniu wszelkich okoliczności faktycznych.
W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.
W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
Analityki ruchu na naszych serwisach
Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
Personalizowania reklam
Korzystania z wtyczek społecznościowych
Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).
W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.