Obwodnica Łomży...
W ratuszu odbyło się spotkanie prezydenta Łomży i wójtów gmin Łomża i Piątnica z projektantami firmy Transprojekt Warszawa wytyczającymi trasę przebiegu obwodnicy miasta. Póki co rozważanych jest aż sześć wariantów obwodnicy przy czym trzy z nich przebiegają po stronie zachodniej i trzy po stronie wschodniej miasta. Jak mówi Marcin Sroczyński wiceprezydent Łomży d.s. inwestycyjnych samorządowcy popierają wszystkie warianty po stronie wschodniej i jeden po zachodniej.
Z przeprowadzonych dotychczas badań środowiska wynika, że po tej stronie miasta jest znacznie mniej cennych przyrodniczo roślin i zwierząt niż po stronie wschodniej.
Wariant III – (29.916 km.) droga ekspresowa przebiega po kierunku drogi krajowej nr 61 Łomża – Augustów, po północnej stronie Łomży, a na południe od Łomży drogą ekspresową na kierunku drogi krajowej nr 63 Łomża – Zambrów.
Połączenie drogi krajowej nr 64 Łomża – Stare Jeżewo odbywa się projektowanym odcinkiem GP Pensa – Pątnica, jak w wariancie I w węźle „Michałowo”, a droga wojewódzka nr 677 w węźle „Konarzyca”.
Długość przeprawy mostowej przez rz. Narew wynosi 1120,0 m.
Jak dodaje Marcin Sroczyński z badań przeprowadzonych na zlecenie projektantów wynika, że złoża torfu po zachodniej stronie miasta są dużo mniejsze niż pierwotnie sądzono.
- Z odwiertów wynika, ze torf jest tu na głębokość około pół metra. A to oznacza i budowa po tej stronie drogi będzie łatwiejsza - dodaje.