Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Marszałek z PiS, wicemarszałek z Samoobrony

Główne zdjęcie
Bogusław Dębski Marszałek Województwa Podlaskiego
fot. wrotapodlasia.pl

Bogusław Dębski zgłoszony przez Prawo i Sprawiedliwość został nowym marszałkiem województwa podlaskiego. W głosowaniu tajnym otrzymał on 16 głosów, a jego kontrkandydat Jarosław Dworzański (PO) - 13 głosów, ponadto 1 głos był nieważny. Wicemarszałkiem województwa podlaskiego wybrano Andrzeja Chmielewskiego z Samoobrony (15 za 14 przeciw, 1 nieważny). Wystarczającej liczy głosów do objęcia fotela drugiego wicemarszałka, mimo dwukrotnego głosowania, nie zdołał zebrać natomiast Krzysztof Tołwiński ("uciekinier" z PSL).

W pierwszym głosowaniu za wyborem Tołwińskiego zagłosowało 14 radnych sejmiku i 14 było tej kandydaturze przeciwnych (2 głosy nieważne). W drugim głosowaniu także był remis - tym razem 15 do 15.
Wobec powyższego przewodniczący Sejmiku zarządził przerwę w obradach do najbliższego czwartku - 14 grudnia, godziny 16.00. Radni przystąpią ponownie do obrad od punktu 4 - wybór wicemarszałka województwa podlaskiego.

W Sejmiku po wyborach ukształtowała się równowaga dwóch bloków. Prawo i Sprawiedliwość (najwięcej mandatów – 11) wraz z Samoobroną kontroluje połowę głosów w 30-osobowym sejmiku. Dokładnie tyle samo radnych ma „antykoalicja” PO, PSL i radni komitetu „Lewica i Demokraci”. Oznacza to, że bez porozumienia, lub „kupowania” głosów, żaden z bloków nie jest w stanie przechylić szali zwycięstwa na swoją stronę.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę