Piotrunia Fronczewski do pana Łomżunia
Reklama dźwignią handlu mówi popularna maksyma, a reklama z podtekstem - działa podwójnie.
O tym, że napięcie przyciąga uwagę wiedział już Michał Anioł. Malując na początku XVI wieku słynny fresk „Stworzenie Adama” znajdujący się w Kaplicy Sykstyńskiej w Watykanie, między palcem „Boga” a palcem Adama, pozostawił małą przerwę. Moment przed pierwszym dotknieciem, co łatwo doświadczyć, niesie ogromny ładunek emocjonalny. I wiaśnie ten elektryzujący punkt dziś możemy znaleźć w niezliczonej ilości publikacji i ilustracji.
Marka piwa „Łomża” (Van Pur) na początku sierpnia „zaczepiła” markę znajdującą się w portfolio Kampanii Piwowarskiej „Tyskie” czyniąc odesłania do konkurenta. Twarz „Łomży” grana przez wspaniałego aktora Adama Woronowicza „zwróciła się” do znakomitych Marcina Dorocińskiego i Piotra Fronczewskiego w reklamie konkurencji:
- Do mnie też możecie mówić na TY. Ale do nich to Pan Łomżunia raczej nie – kończy spot bohater, który wcześniej nawiazywał do „koleszków po fachu, którzy pozazdrościli”
Reklamy „Łomży”, od dwóch lat łączy hasło „W swoim tempie”. Co warto przypomnieć, w 2021 roku kampania ta zwyciężyła w akcji Złota Mowa Reklamowa organizowanej przez Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.
Wirtualnemedia.pl przekazują, że po kilku dniach Kampania Piwowarska, właściciel marki Tyskie, wypuściła plakat z Piotrem Fronczewskim w roli głównej, gdzie nad aktorem trzymającym piwo wspomnianej marki, napis głosi: Przejdźmy na TY panie Łomżunia. Dla kolegów do fachu – Piotrunia”.
Odniesienia do konkurencji w reklamach to nic nowego. Z pewnością zwrócili Państwo uwagę na spot „Żubra”, kiedy wygenerowane komputerowo trzy okazy charakterystycznego strażnika puszczy, zawracają spłoszone przez muchę stado zwierząt. Lektor czyta : Żubr przegania Żywiec. Kompania Piwowarska podkreśliła - przypominają wirtualnemedia.pl, że Żubr to lider sprzedażowy segmentu piwnego z tak dużą przewagą, że "nie ma konkurenta, którego musiałby przeganiać".
Do historii marketingu przeszła inna słynna bitwa billboardowa światowych marek. Zaczęła się gratulacjami BMW dla Audi, za zdobycie Auta Roku 2006 w RPA. Oczywiście w prasie ukazała się odpowiednia reklama.
„Gratulacje dla BMW za zdobycie tytułu Samochodu Roku 2006 składa sześciokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w latach 2000-2006” - głosiła szybka odpowiedź marki Audi, dziś należącej do koncernu Volkswagena.
Do bitwy włączyło się jeszcze Subaru, które gratulowało obu markom wygranych w konkursach - piękności, podkreślając swój tytuł „Najlepszy Silnik 2006 roku”.
Bitwa toczyła się dalej i przyjęła formę potyczki szachowej toczącej się na ulicach Kalifornii.
Zachęcam do obejrzenia jej wszystkich odsłon na stronie https://www.audiclique.pl/audi-vs-bmw/.
Na koniec warto przypomnieć inną udaną kampanię reklamową Łomży - „Łomżing”. Chwyciła, a o jej sukcesie niech świadczy fakt, że słowo mające kojarzyć się z pewnym stylem, weszło do języka popularnego.