Wariant inwestorski kolei szybkich prędkości później
Wybór wariantu inwestorskiego kolei przez Łomżę nastąpi w I kwartale 2023 r. - informuje CPK. Ma to związek z przedłużającymi się pracami Wykonawcy STEŚ-u.
Podczas konsultacji społecznych, które miały miejsce wiosną ubiegłego roku, zakończenia prac nad studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowym dot. budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko spodziewano się na przełomie sierpnia i września 2022 roku. Później ów termin przesunięto wykonawcy na końcówkę minionego roku. Teraz Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. informuje o zmianie harmonogramu realizacji. Wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w I kwartale 2023 r. - czytamy w komunikacie. Powyższa zmiana podyktowana jest przedłużającymi się pracami Wykonawcy w zakresie analizy wielokryterialnej mającej bezpośredni wpływ na wybór wariantu inwestorskiego.
Studium techniczno-ekonomiczno – środowiskowe dla projektu pt.: „Budowa linii kolejowej nr 29 odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko” na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego realizuje Egis Poland Sp. z o.o. jako partner Konsorcjum w składzie z Egis Rail S.A. oraz JAF-GEOTECHNIKA Sp. z o.o.
- To kluczowy dokument przedprojektowy. To opracowanie analiz przestrzennych, transportowych, prognoz ruchu, analiz ruchowo-eksploatacyjnych, jak również technicznej wykonalności realizacji inwestycji – wyjaśniała Marta Szelągowska, dyrektor Departamentu Projektowego z Egis Poland po podpisaniu 6. sierpnia 2021 roku umowy w centrum przesiadkowym w Łomży.
Planowana inwestycja stanowi jeden z elementów wieloletniego programu inwestycyjnego i komunikacyjnego – Centralnego Portu Komunikacyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Efektem prac będzie wskazanie jednego wariantu inwestorskiego, dla którego inwestor ma złożyć dokumenty o decyzję środowiskową.