Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

Radni Gminy Śniadowo za linią kolejową i wariantami niebieskim lub czerwonym

Główne zdjęcie
Fot. Gmina Śniadowo

Rada Gminy Śniadowo popiera budowę linii kolejowej szybkiego ruchu Warszawa-Ostrołęka-Łomża-Giżycko, i przez swój teren wskazuje wariant nr 14 (kolor niebieski), a jako alternatywny nr 11 (kolor czerwony).

Do 13 czerwca 2022 roku można wypełniać ankiety w ramach konsultacji w sprawie planowanego przebiegu linii kolejowej Warszawa-Ostrołęka-Łomża-Giżycko. We wtorek (7.06) podczas wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Gminy Śniadowo radni wskazali wariant nr 14 (kolor niebieski) za najbardziej pożądany. Propozycja przebiega „w zdecydowanej większości po istniejącej infrastrukturze kolejowej na odcinku od Ostrołęki do Śniadowa i Śniadowa do Łomży z bezwzględnym wyłączeniem projektowanego łącznika po lewej stronie miejscowości Śniadowo i modyfikacją jej przebiegu po prawej stronie z jak najmniejszą ingerencją w tereny rolnicze, po terenach niewykorzystywanych rolniczo (wyrobiska)”. W tym wariancie lokalizację dworca radni proponują w Śniadowie.

Jeśli w/w lokalizacja nie spotkałaby się z akceptacją, wówczas jako alternatywny przebieg linii kolejowej Rada Gminy Śniadowo wskazuje wariant nr 11, czyli  czerwony na mapach CPK. W związku z tym, że trasa omija Śniadowo, lokalizacja dworca kolejowego powinna znaleźć się w Szczepankowie. 

Pozostałym dwóm wariantom czyli nr 12 (fioletowy) i nr 13 (żółty), które w zdecydowanej większości przebiegają przez środek gminy, stanowczo się sprzeciwiają. Zdaniem radnych trasy te zbyt dużo ingerują w prowadzone przez rolników indywidualne gospodarstwa rolne. W swoim wspólnym stanowisku komisje przypominają, że prowadzone w ostatnim czasie „strategiczne projekty infrastrukturalne” czyli Via Baltica, połączenie gazowe Polska-Litwa i linia wysokiego napięcia  400 kV odcisnęły piętno na gospodarujących tutaj rolnikach. „W przypadku budowy drogi ekspresowej wielu rolników zostało wywłaszczonych z posiadanych nieruchomości, zaś w przypadku budowy gazociągu oraz linii wysokiego napięcia rolnicy przez 2 lata zostali pozbawieni możliwości gospodarowania na zajętych gruntach”.

„Kolejne wywłaszczenia pod projektowaną linię kolejową spowodowałyby znaczne utrudnienia w prowadzeniu gospodarstw rolnych, a w niektórych przypadkach prowadziły nawet do ich likwidacji. Każda kolejna inwestycja pomniejszająca areał gruntów rolnych wpłynie negatywnie na opłacalność produkcji rolnej co w nieodległej perspektywie spowoduje znaczny wzrost cen żywności”. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę