Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 27 listopada 2024 napisz DONOS@

Łomża spada w rankingu Gmin i Powiatów

Na 8 miejscu znalazła się Łomża w najnowszym Ogólnopolskim Rankingu Gmin i Powiatów 2021. De facto oznacza to spadek w stosunku do 2020 roku o 4 pozycje.

Zestawienie przygotowane przez Związek Powiatów Polskich wybiera najlepsze i najbardziej rozwojowe samorządy. „Eksperci ZPP przyznają punkty w ramach wielu kryteriów ujętych w dziesięciu grupach tematycznych takich jak: działania proinwestycyjne i prorozwojowe; rozwiązania poprawiające jakość obsługi mieszkańca oraz funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego; rozwój społeczeństwa informacyjnego; rozwój społeczeństwa obywatelskiego; umacnianie systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji; promocja rozwiązań z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej; wspieranie działań na rzecz gospodarki rynkowej; promocja rozwiązań ekoenergetycznych i proekologicznych; współpraca krajowa i międzynarodowa; działania promocyjne”– czytamy na stronie ZPP. 

Łomża została sklasyfikowana na 8 miejscu wśród miast na prawach powiatu. W 2020 roku w tym samym zestawieniu zajęło 4 miejsce, co oznacza spadek o 4 pozycje. 

Przyjrzyjmy się czym wyróżnia się Łomża. W działaniach proinwestycyjnych i prorozwojowych na 6 pytań za 5 otrzymała 0 punktów. Otrzymała ponad połowę z możliwych punktów za funkcjonujące izby gospodarcze i instytucje otoczenia biznesu na terenie danego miasta. Lepiej sytuacja wygląda w rozwiązaniach poprawiających jakość obsługi mieszkańców. Tu na 10 pytań w 6 otrzymała 0 punktów. W pozostałych: za elektroniczny obieg dokumentów, za e-urząd, za stronę urzędu z opcją dla niedowidzących i spełniająca WCAG 2.0 i posiadanie w urzędzie rozwiązań ułatwiających kontakt z urzędem osób z dziećmi miasto otrzymało punkty. W kategorii rozwoju społeczeństwa informacyjnego na 5 pytań, w 3 Łomża otrzymała punkty tj. za posiadanie w urzędzie płatności bezgotówkowych, za bezpłatne e-kioski i i za pracownię informatyczną. W części rozwoju społeczeństwa obywatelskiego na 7 pytań, tylko za Kodeks Etyczny pracowników otrzymało punkty. Przy rozwiązaniach z zakresu ochrony zdrowia na 4 pytania zauważono tylko dostosowanie urzędu dla osób niepełnosprawnych. Łomża nie otrzymała punktów za promocję rozwiązań z zakresu edukacji, kultury i sportu oraz działań na rzecz społecznej gospodarki rynkowej.

W dziale rozwiązań ekoenergetycznych i proekologicznych na 8 pytań punktowano dwie tzn: za ścieżki rowerowe i oznaczone trasy turystyczne. W dziale współpracy krajowej i międzynarodowej na 9 warunków w 4 przyznano punkty. Za działania promocyjne Łomża na 6 pytań otrzymała punkty w 2, czyli za ustanowienie Tytułu Honorowego: Zasłużony dla Miasta i za umieszczenie loga Związku Powiatów Polskich na swojej stronie internetowej.

Przy wielu pytaniach, za które miasto otrzymało 0 punktów, w Łomży prowadzone są działania. Z informacji umieszczonej wynika, że wypełniono tylko 30% kwestionariusza. 

Wskazuje to, że już na poziomie wysyłania danych, Miasto podchodziło do tego zestawienia z „dystansem” i raczej trudno przypisywać temu zestawieniu wielką wagę. 

Organizator pisze, że Ogólnopolski Ranking Gmin i Powiatów to bezpłatny i dobrowolny konkurs prowadzony przez Związek Powiatów Polskich, który skupia 315 powiatów i miast na prawach powiatów z 379 obecnych w Polsce. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę