Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Search Experience Optimization – co to takiego?

Współcześnie chyba każdy, kto prowadzi stronę internetową, słyszał o SEO – skrócie rozwijanym jako „Search Engine Optimization”. To prawdziwe słowo-klucz, jeśli chodzi o marketing internetowy. Coraz częściej mówi się jednak o tym, że samo skupienie się na optymalizacji pod wyszukiwarki nie wystarcza. Z tego narodziło się nowe sformułowanie – Search Experience Optimization znane pod skrótem SXO. Co to takiego?

Co to jest SXO?

Nawet dla osoby biegle posługującej się językiem angielskim termin „Search Experience Optimization” może brzmieć dość dziwnie. W tym przypadku z pewnością nie jest łatwo się domyślić, co może oznaczać. A więc co to SXO i skąd się wzięło? To nic innego jak połączenie dwóch najważniejszych terminów z punktu widzenia optymalizacji stron internetowych – SEO i UX. Ten pierwszy został już wyjaśniony, natomiast drugi oznacza User Experience, czyli dosłownie „doświadczenie użytkownika”. Skupia się na tym, aby strona była wygodna w obsłudze, a odwiedzająca ją osoba znalazła to, czego poszukuje – w skrócie, ma zapewniać użytkownikom pozytywne doświadczenia.

Search Experience Optimization w praktyce

Co to oznacza w praktyce? Wyobraź sobie, że wyszukujesz coś w Google. Klikasz jeden z pierwszych wyświetlonych linków, ale na stronie nie znajdujesz informacji, której poszukujesz. Zdarza się, że jest ona np. nieprzejrzysta, niewygodna w obsłudze lub po prostu strona zbyt wolno się ładuje. Zirytowany opuszczasz ją bez zapoznania się z treścią i zapamiętując, by więcej jej nie odwiedzać. Tak właśnie może się zdarzyć, jeśli firma kładzie nacisk wyłącznie na SEO, bez dbania o User Experience. SXO idealnie „godzi” te dwie dziedziny i sprawia, że razem współgrają w ramach danej witryny.

W praktyce SXO skupia się zarówno na doprowadzeniu jak największej liczby użytkowników na stronę, jak i na ich zatrzymaniu na dłużej i zwiększaniu konwersji. Nazywa się to CRO (Conversion Rate Optimization – optymalizacja wskaźnika konwersji). Skuteczne SXO prowadzi do wzrostu tego współczynnika, a zatem zwiększania sprzedaży czy też ilości pozyskanych leadów lub zapytań.

Jak działają specjaliści SXO?

SXO wymaga szerokiej wiedzy zarówno na temat wymagań algorytmów wyszukiwarek, jak i skutecznych technik marketingowych oraz designu i konstrukcji stron internetowych. Specjaliści w ramach optymalizacji wykonują czynności takie jak:

  • optymalizacja treści na stronie,

  • optymalizacja kodu witryny,

  • zmiana designu z uwzględnieniem np. rozmieszczenia buttonów i CTA (wezwań do działania), kolorystyki, szybkości ładowania, nawigacji itp.,

  • optymalizacja meta danych, opisów rozszerzonych, adresów URL i innych technicznych detali,

  • optymalizacja z zakresu responsywności, czyli dostosowania witryny do wyświetlania na wszystkich typach i wielkościach ekranów.

Jak mówi przedstawiciel firmy Fabryka Marketingu: „Zazwyczaj optymalizacja SXO jest procesem długotrwałym i ciągłym. Zamierzone cele pozwala osiągnąć jedynie nieustanne doskonalenie. Wówczas nad stroną czuwa szereg specjalistów z różnych dziedzin, którzy współpracują po to, by była ona dopasowana zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarek, ale też przede wszystkim skuteczna.”

Działania SXO – czy ich potrzebujesz?

Kompleksowe działania SXO to jedna z lepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej witryny. Czy wiesz dlaczego czasami nawet długotrwała dbałość o SEO nie przynosi firmie wymiernych korzyści? Ponieważ strona potrafi generować ruch, ale pewne jej wady czy niedociągnięcia sprawiają, że nie dochodzi do konwersji. Specjaliści SXO potrafią jednak zidentyfikować i usunąć te problemy, zwiększając jej skuteczność. Pierwszym krokiem jest audyt, który obejmuje drobiazgową analizę pod kątem zarówno SEO, jak i UX. To sposób na „prześwietlenie” strony i wskazanie obszarów, które uniemożliwiają osiągnięcie zamierzonych celów. Na tej podstawie wdrażane są działania z zakresu optymalizacji SXO. Tym samym strona staje się bardziej widoczna, bardziej funkcjonalna i przyjazna, a przede wszystkim skuteczniejsza, jeśli chodzi o sprzedaż.

tekst płatny

240308092554.png

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę