Aplikacja InPost Mobile, nowości
Aplikacja InPost Mobile jest dowodem na to jakie znaczenie ma innowacyjność dla strategii operatora. Paczkomaty już są jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w logistyce, ale InPost wciąż odpowiada na zgłoszenia użytkowników. Aplikacja InPost wzbogacana jest stale o nowe funkcje. Teraz to już prawdziwe centrum logistyczne mieszczące się w kieszeni. Przyjrzyjmy się dostępnym w niej funkcjom - tym najnowszym i tym trochę starszym.
InPost Mobile Nadawanie paczek bez etykiet
Zacznijmy od jednej z najnowszych i najbardziej innowacyjnych funkcji: użytkownik aplikacji może za jej pomocą wysyłać nadawać paczki z dowolnego Paczkomatu bez drukowania etykiety nadawczej. W aplikacji możesz wysłać paczkę klikając środkową ikonę ze strzałką u dołu ekranu. W formularzu nadania, który się otworzy podasz wszelkie niezbędne informacje. Po pierwsze, wybierz gabaryt paczki (spośród trzech opcji odpowiadających różnym skrytkom w Paczkomacie) oraz metodę dostawy (tu do wyboru jest dostawa do Paczkomatu oraz tradycyjna usługa kurierska). Następnie wpisz dane swoje i adresata: imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu (twój numer aplikacja zna i będzie on już uzupełniony). Wskaż następnie Paczkomat docelowy lub wpisz adres, a przy wybranej przesyłce kurierskiej podaj adres dostawy. Po wpisaniu wszystkich danych zapłać za przesyłkę, na przykład BLIKiem, i zanieś ją do Paczkomatu (z łatwością wyszukasz Paczkomaty dzięki wbudowanej w aplikację mapie). Na miejscu zeskanuj kod QR z opisu przesyłki w aplikacji i włóż paczkę do skrytki, która się wtedy otworzy. Możesz też wpisać kod nadania w terminalu urządzenia: wybierz z ekranu Paczkomatu opcję nadania z kodem i wpisz swój numer telefonu oraz kod, a otworzy się skrytka.
InPost Mobile - zdalne otwieranie Paczkomatu
Dość nową, choć nie najnowszą (ale za to niezwykle popularną) funkcją jest zdalne otwieranie skrytek Paczkomatu. Usługa zdalnego otwierania skrytek stała się dla wielu użytkowników jedną z głównych funkcji aplikacji. Wystarczy, że wybierzesz przesyłkę z listy i w jej opisie wciśniesz przycisk "otwórz". Aplikacja potrzebuje chwilę żeby sprawdzić czy jesteś przy właściwym Paczkomacie, a po chwili otworzy się skrytka z twoją przesyłką. Z tej funkcji można korzystać nawet jeśli akurat kurier umieszcza paczki w urządzeniu, ktoś inny korzysta z ekranu Paczkomatu, albo inny klient otwiera zdalnie skrytki ze swojej aplikacji. Dzięki temu unika się kolejek, tylko trzeba uważać żeby nie pomylić paczek. Jest jednak jeszcze szybszy sposób odebrania paczki: w terminalu Paczkomatu wystarczy zeskanować kod QR z opisu przesyłki, a skrytka z paczką otworzy się natychmiast. A ponieważ w ramach usługi Multiskrytka kurier wkłada do jednej skrytki paczkomatu paczki od różnych nadawców zaadresowane do jednej osoby, możesz w ciągu kilku sekund odebrać kilka paczek. Odbieranie przesyłek nigdy nie było tak proste! Oczywiście nadal możliwe jest odbieranie przesyłek za pomocą kodu odbioru. Zwłaszcza, że ten ostatni można z poziomu aplikacji wysłać komuś SMSem.
InPost Mobile - Śledzenie przesyłek i powiadomienia
Za pomocą aplikacji możesz śledzić przesyłki - to nic nowego, od początku była to jedna z głównych funkcji aplikacji, podobnie jak powiadomienia push pojawiające się przy każdej ważnej zmianie statusu przesyłki i możliwość nadawania indywidualnych nazw przesyłkom. Ale czy wiesz, że możesz dostawać powiadomienia kiedy znajdziesz się w pobliżu Paczkomatu? Włącz powiadomienia związane z radarem przesyłek w ustawieniach aplikacji w smartfonie, określ zasięg radaru, a kiedy znajdziesz się w określonej odległości od Paczkomatu, dostaniesz powiadomienie. Bardzo użyteczne jeżeli odbierasz paczki po drodze. Można również udostępniać przesyłki do śledzenia innym użytkownikom InPost Mobile.
InPost Mobile - Przedłużanie i przekierowanie
Wśród najnowszych funkcji aplikacji InPost Mobile znajdują się też rozwiązania pomocne kiedy nie możesz odebrać przesyłki. Jeżeli wiesz, że nie będzie cię w domu kiedy przyjedzie kurier, to masz w aplikacji możliwość przekierowania paczki do Paczkomatu, do PaczkoPunktu, lub do sąsiadów (tzn. na inny adres na tej samej ulicy). Z kolei jeżeli zamówiłeś przesyłkę do Paczkomatu, ale nie możesz jej odebrać w standardowym terminie 48 godzin, to aplikacja oferuje dwa rozwiązania. Po pierwsze, jak już wspomniano, można udostępnić innej osobie kod odbioru żeby mogła odebrać paczkę. Po drugie, jeżeli to nie jest rozwiązaniem, to jest jeszcze usługa przedłużenia czasu odbioru, która aktywuje się na dwanaście godzin przed terminem odbioru paczki. Za niewielką opłatą możesz przedłużyć pobyt przesyłki w Paczkomacie o kolejne 24 godziny. Można to nawet robić wielokrotnie.
Aplikacja InPost Mobile - Strefa Ułatwionego Dostępu
Aplikacja InPost Mobile posiada też wiele drobnych ułatwień dla klientów, takich jak możliwość płacenia w aplikacji za przesyłki pobraniowe. Najnowszą z nich jest funkcja "Strefa Ułatwionego Dostępu". Jest to rozwiązane stworzone przede wszystkim z myślą o osobach poruszających się na wózku inwalidzkim, ale też bardzo pożyteczne dla osób niskiego wzrostu. Mogą one zaznaczyć w aplikacji InPost Mobile, że chciałyby (jeśli jest taka możliwość) żeby paczka została umieszczona w jednej z dolnych skrytek (ale nie na samym dole), skąd łatwiej będzie ją wyjąć.
tekst płatny